اروپا چندین کارمند روسیه را عنصر نامطلوب خواند

وزارت خارجه روسیه در واکنش به «عنصر نامطلوب» خواندن ۱۹ کارمند نمایندگی دائم خود در اتحادیه اروپا اعلام کرد: پاسخ مناسب خواهیم داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه اسلوونی با صدور بیانیه ای از اخراج ۳۳ دیپلمات روس از این کشور به بهانه تحولات اوکراین خبر داد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه رومانی هم اعلام کرد که ۱۰ کارمند سفارت روسیه در بخارست را اخراج می کند.

در همین رابطه و بر اساس اعلام خبرگزاری تاس، اتحادیه اروپا ۱۹ کارمند نمایندگی دائم روسیه در بروکسل را «عنصر نامطلوب» اعلام کرد.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعاتی پیش اعلام کرده بود که تصمیم دارد تعدادی از کارمندان نمایندگی دائم روسیه در اتحادیه اروپا را «عنصر نامطلوب» اعلام کند.

وزارت خارجه روسیه در واکنش به «عنصر نامطلوب» خواندن ۱۹ کارمند نمایندگی دائم خود در اتحادیه اروپا اعلام کرد: پاسخ مناسب خواهیم داد.

ساعاتی پیش نیز لتونی و استونی پس از اسپانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، دانمارک و سوئد از اخراج دیپلمات های مسکو به بهانه تحولات اوکراین خبر داده بودند.

این اقدامات به بهانه حمایت از اوکراین در راستای عملیات ویژه نظامی روسیه که از ۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز شد، به انجام رسیده است.

منبع: مهر

کد خبر: 1135532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =