تحسن مردم پاکستان در کنار مرز ایران برای کسب مجوز تجارت مرزی

مردم پاکستان در مناطق مرزی مکران از چند روز پیش دست به تحصن زدند و خواستار کسب مجوز برای تجارت مرزی با ایران برای تامین غذای خانواده‌هایشان شدند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از نشریه داون، جان محمد بولدی، دبیرکل حزب ملی پاکستان از دولت‌های محلی و ایالتی این کشور خواست تا زمانی که فرصت‌های شغلی جایگزین توسط دولت ایجاد نشده است، به مردم مناطق مرزی بلوچستان اجازه تجارت آزاد با ایران و افغانستان را بدهند.

بیشتر بخوانید

بحران پاکستان عامل خارجی دارد

وی روز پنجشنبه در جمع شرکت کنندگان در یک تحصن در مقابل دفتر معاون کمیساریای منطقه کچ گفت: به دلیل محدودیت های موجود برای مبادلات تجاری در مناطق مرزی، مردم ساکن در نزدیکی مرز ایران از امکانات معیشتی محروم شده‌اند و به خاطر همین وضعیت با مشکلات مالی مواجه هستند چرا که هیچ شغل دولتی و بخش خصوصی برای آنها وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، مردم پاکستان در مناطق مرزی مکران از چند روز پیش دست به تحصن زدند و خواستار کسب مجوز برای تجارت مرزی با ایران برای تامین غذای خانواده‌هایشان شدند چرا که هیچ وسیله‌ای برای امرار معاش در اختیارشان نیست.

رهبر جنبش گوادر کو حق دو، مولانا هدایتور رحمان، این تحصن را رهبری کرده است.

بولدی در ادامه تأکید کرد که در نتیجه مبارزات طولانی جنبش حقوق گوادر، مسائل مرزی به اداره مدنی ارجاع داده شده است. با این حال، وی گفت که اداره مدنی به تعهدات خود عمل نمی کند و مردم اجازه تجارت مرزی آزادانه با ایران را ندارند.

این نماینده همچنین گفت: حزب ملی در کنار مردم مکران بوده و از خواسته های آنان مبنی بر تجارت آزاد با ایران و افغانستان حمایت می کند و تا زمان پذیرش همه مطالبات به حمایت خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1135825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =