اجازه نمی‌دهیم آمریکا در وین باج‌خواهی کند / مسیر دیپلماسی باز است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان از مصالح و منافع مردم کوتاه نمی‌آیند، آمریکایی‌ها گمان نبرند می‌توانند با مصادره زمان در وین باج‌خواهی کنند.

عباس گلرو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با بیان اینکه آمریکا در دوره ترامپ در مواجهه با برجام به نحوی عمل کرد و در دوره بایدن به گونه‌ای دیگر اظهار کرد: هرچند دولت بایدن در مواجهه با مذاکرات به لحاظ شکلی روش متفاوتی از دولت قبل خود داشت، در مضمون و محتوا یک مسیر را طی کرد و آن عدم پایبندی به توافق و ضایع کردن حقوق ملت ایران بود.

وی افزود: اختلافات میان کنگره و دولت آمریکا نشان می‌دهد طرف آمریکایی نمی‌تواند به یک جمع بندی واحد برای عمل به تعهدات خود در مذاکرات وین برسد.

بیشتر بخوانید:

بازی سیاسی آمریکایی‌ها با مذاکرات وین

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه نمایندگان از مصالح و منافع مردم کوتاه نمی‌آیند، گفت: آمریکایی‌ها گمان نبرند که می‌توانند با مصادره زمان در وین باج‌خواهی کنند.

گلرو با اشاره به متوقف شدن مذاکرات وین اظهارکرد: هر چند مذاکره کنندگان وین را ترک کردند، اما رایزنی‌ها ادامه دارد و مسیر دیپلماسی بسته نیست.

 وی درباره رعایت شدن خطوط قرمز جمهوری اسلامی در مذاکرات خاطرنشان کرد: هنوز متنی در قالب پیش نویس مذاکرات وین به مجلس نیامده تا بتوان نسبت به آن نظر داد. هر متنی که پای میز مذاکرات نهایی شد قطعاً برای بررسی و اخذ تأییدیه به مجلس شورای اسلامی می‌آید، اما کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هنوز هیچ متنی مبنی بر پیش نویس توافقات وین دریافت نکرده است.

کد خبر: 1135894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =