مذاکرات ایران و آمریکا به کجا رسید؟ / آزادی منابع ارزی مقابل تعلیق غنی‌سازی ۶۰ درصد

آکسیوس در خبری فوری اعلام کرد که آمریکا در حال مذاکره با ایران برای عدم غنی‌سازی اورانیوم بالای ۶۰ درصد در ازای آزاد کردن بخشی از وجوه توقیف شده‌اش است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، پایگاه خبری آکسیوس آمریکا در خبری فوری اعلام کرد که واشنگتن در مقابل عدم غنی‌سازی بالای ۶۰ درصدی به تهران پیشنهاد آزادسازی بخشی از دارایی‌های مسدود شده ایران را داده است.

مخالفت جمهوری خواهان با هر توافقی با ایران دلیل عدم احیای برجام / برنامه هسته‌ای ایران نیازمند رویکرد دیپلماتیک است

صفحه توییتری اخبار فوری الجزیره به نقل از وبگاه خبری آکسیوس آمریکا لحظاتی پیش با تأیید این مطلب اعلام کرد که واشنگتن سرانجام با تعدیل سیاست‌های خصمانه خود علیه تهران در حال مذاکره با ایران برای عدم غنی سازی اورانیوم بالای ۶۰ درصد در ازای آزاد کردن بخشی از وجوه توقیف شده‌اش است.

در همین ارتباط، منابع رسانه‌ای گزارش داده‌اند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اذعان به مذاکرات پشت پرده هسته‌ای میان تهران و واشنگتن در فرافکنی آشکار اعلام کرد که چنانچه مذاکرات میان آمریکا و ایران به دستیابی توافقی در آزادسازی منابع ارزی تهران صورت گیرد، «اسرائیل» و آمریکا هر دو به سیاست کنونی تحریم برنامه هسته‌ای ایران ادامه خواهند داد.

بنیامین نتانیاهو امروز سه شنبه در اظهاراتی با پیش‌بینی دستیابی واشنگتن و تهران به توافق هسته‌ای قریب الوقوع در مقابل خودداری تهران از غنی سازی ۹۰ درصدی اذعان کرد که در صورت توافق، ده‌ها میلیارد از دارایی‌های دلاری ایران آزاد خواهد شد و علاوه بر آن، شماری از زندانیان بین دو کشور نیز مبادله خواهد شد.

به نوشته رسانه‌های عبری، اظهارات نتانیاهو در جریان نشستی امنیتی پشت درهای بسته شامگاه امروز سه شنبه مطرح شده است.

منبع: مهر
انتهای پیام/

کد خبر: 1185451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =