برای ایجاد تحول در دانشگاه باید به نقش خانواده اهمیت داد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه زن نقش محوری در خانواده دارد، گفت: مسئولیت کلان خانواده با مرد و مسئولیت داخل خانه با زن است. رشد و ارتقاء جامعه به رشد و انسجام خانواده ها بستگی دارد. اگر به دنبال تحول و تعالی در دانشگاه هستیم، باید به نقش خانواده اهمیت بدهیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،   جلسه مشترک «کمیته‌های تعامل دانشگاه و خانواده» دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های ایلام، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، قزوین و واحد قزوین امروز با حضور  فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به صورت  مجازی برگزار شد.

 جهان بین در این جلسه با بیان اینکه «خانواده» از جمله اقطاب اثرگذار است، گفت: بدون خانواده هیچ فعالیت تحولی امکان پذیر نیست، چرا که خانواده مهمترین سلول اجتماعی است. اگر خانواده نتواند به کارکردهای خود جامه عمل بپوشاند، قطعاً جامعه و اجتماع نیز دچار مشکل خواهند شد.  

وی اظهار کرد: اساساً کمیته تعامل دانشگاه و خانواده در دانشگاه آزاد اسلامی با هدف پرداختن به موضوع خانواده تشکیل شده است. خانواده از نظر دین مبین اسلام دارای جایگاه بسیار مهم و حساسی است.  

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه زن نقش محوری در خانواده دارد، افزود: مسئولیت کلان خانواده با مرد و مسئولیت داخل خانه با زن است. رشد و ارتقاء جامعه به رشد و انسجام خانواده ها بستگی دارد. اگر به دنبال تحول و تعالی در دانشگاه هستیم، باید به نقش خانواده اهمیت بدهیم.

دکتر جهان بین در ادامه به وظایف کمیته های تعامل دانشگاه و خانواده در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: مسأله یابی، راه حل یابی و تصمیم گیری، طراحی برنامه ها و اجرایی کردن آنها از وظایف این کمیته ها است. اعضای کمیته ها باید جلسات را به طور منظم برگزار و مسائل استان ها را رصد کنند، سپس با اولویت بندی و شناسایی علل بروز مسائل، راه حل ها را استخراج و عملیاتی کنند.  

دکتر عاصمه قاسمی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده نیز در ادامه این جلسه گفت: «خانواده» مرکزی ترین و اصلی ترین نهادی است که در یک نظام اجتماعی وجود دارد. خانواده پایدار سبب ایجاد جامعه پایدار می شود.  

وی با بیان اینکه دانشگاه در واقع خانواده دوم دانشجویان محسوب می شود که هنوز تربیت در آن ادامه دارد، افزود: کمیته های تعامل دانشگاه و خانواده در دانشگاه آزاد اسلامی باید رابطه عمیقی بین خانواده و دانشگاه ایجاد کنند.

لازم به ذکر است در ادامه این جلسه، اعضای «کمیته‌های تعامل دانشگاه و خانواده» دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های ایلام، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، قزوین و واحد قزوین به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1136176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =