آیین‌نامه رتبه بندی معلمان هفته آینده به دولت ارائه می‌شود

آیین نامه رتبه بندی معلمان رقم افزایش حقوق معلمان ۱۴۰۱ را اعلام کرده، اما هنوز این رقم در پیچ و خم اجرا مانده و هنوز در فیش حقوقی معلمان خودنمایی نکرده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، روز گذشته گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور، با حضور وزیر آموزش و پرورش، مهدی اسماعیلی و محمد وحیدی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و با موضوع «بررسی مسائل روز آموزش و پرورش» در اردوگاه فرهنگی – تربیتی شهید باهنر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: جزئیات افزایش حقوق معلمان همزمان با اعمال رتبه‌بندی

در این گردهمایی یک روزه، «برنامه‌های آموزش و پرورش در سال۱۴۰۱»، «ساماندهی نیروی انسانی»، «روند فعالیت مدارس و آموزش حضوری» و «آخرین مراحل تدوین آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان» مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

برای آگاهی از آخرین وضعیت آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان به سراغ صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش رفتیم. ستاری‌فرد در گفتگو با فارس درباره آخرین وضعیت تدوین آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: با توجه به تأکید وزیر آموزش و پرورش مبنی بر مشارکت صف در تصمیمات ستاد، مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها به همراه معاونان وزارتخانه در قالب گردهمایی در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه گذشته، جلساتی را برگزار کردند و بحث و گفتگوهایی درباره مفاد آیین‌نامه انجام شد.

وی ادامه داد: این آیین‌نامه طی این مدت با استفاده از نظرات برخی معلمان، مدیران و مراکز پژوهشی تدوین شد و آخرین نسخه با مدیران کل استان‌ها، معاونان وزیر و مورد مشورت و مباحثه قرار گرفت. همچنین مدیران کل استان‌ها در خصوص برخی مفاد و محتوای این آیین‌نامه، دیدگاه‌هایی داشتند و سعی شد اصل مشارکت در تصمیم‌گیری در تهیه این آیین‌نامه به جد دنبال شود.

ستاری‌فرد تصریح کرد: مدیران کل استان‌ها استقبال خوبی کردند و در قالب کارگروه‌هایی و قطب‌هایی، جلسات کارشناسی بین مدیران‌کل استان‌ها برگزار شد و نهایتا قرار شد دیدگاه‌ها در این آیین‌نامه اعمال شود تا یک متن و پیش‌نویس با هدف رضایتمندی شغلی معلمان و همینطور افزایش کیفیت آموزشی و پرورشی در اختیار هیأت وزیران قرار گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی آیین‌نامه به دولت ارائه می‌شود، گفت: امیدواریم طی هفته آینده این آیین‌نامه از سوی وزارتخانه در اختیار هیأت وزیران قرار گیرد تا در طی بازه زمانی کوتاه این آیین‌نامه اجرا شود.

آنچه درباره آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان و شروط ارتقا و شایستگی‌ها در این گزارش منتشر شده است، همگی پیش‌نویس است و مسلما با آنچه تصویب می‌شود فاصله دارد چرا که مدام در حال بحث و بررسی است. زیرا پیش‌نویس‌ها به طور مستمر در حال تغییر و اصلاح هستند.

ناگفته نماند پیش از تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان، وزیر آموزش و پرورش مدعی شده بود که آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان تدوین شده است و همزمان با پیگیری تصویب لایحه، آیین‌نامه در کارگروه وزارتخانه در دست تدوین بوده است؛ پس آنچه به عنوان پیش‌نویس منتشر شده، ماحصل همان کارگروه است.

اکنون باید صبر کرد تا ببینیم متن اصلی آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان با چه تغییرات و به چه شکلی در اختیار دولت برای تصویب قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1136458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =