نقش بزرگ آسیایی‌ها در قهرمانی لیگ برتر

فوتبال بازی شگفتی‌هاست و هرچند دقیق‌ترین پیشبینی‌ها در این رشته می‌تواند با خطا روبرو شود اما همیشه برای قهرمانی باید برنامه داشت.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، سرمربی پرسپولیس حساب ویژه‌ای در مورد دو بازی خارج از خانه استقلال برابر دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا بازکرده و به بازیکنان خود توصیه نموده شش بازی آینده را جدی بگیرند، زیرا این احتمال وجود دارد که اختلاف امتیاز پرسپولیس با استقلال در همین دو بازی جبران شود.

سرخابی‌های پایتخت که در حال حاضر مدعیان اصلی قهرمانی هستند در سه هفته پیش رو با حریفانی بازی خواهند کرد که انگیزه‌های متفاوتی برای تقابل با آنان داشته و مسلما امتیازات رد و بدل شده در این سه بازی دو مسیر متفاوت را برای قهرمانی رقم خواهد زد. سپاهان اصفهان، فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان، پیکان تهران، تیم هایی هستند که اگر موفق شوند از استقلال و پرسپولیس امتیاز بگیرند، معادله قهرمانی در سه بازی انتهایی فصل پیچیده تر خواهد شد. باید به این موضوع انگیزه مضاعف جوانان پیکان و باخت های دراماتیک ذوب آهن در تقابل با پرسپولیس را اضافه کرد و از نقش تاثیرگذار سپاهان در تعیین دو مسیر قهرمانی به سادگی نگذشت.

با این حال آبی‌پوشان پایتخت چنانچه تمرکز لازم را در اصفهان و اهواز برای تقابل با نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا که بازیکنان این تیم شش مسابقه پر فشار را پشت سر گذاشته‌اند و با ساق‌های خسته به میدان خواهند آمد، داشته باشند، جاده قهرمانی را به تنهایی طی خواهند کرد. نقطه مخالف این جریان نیز علاوه بر کشانده شدن سرنوشت قهرمانی به هفته آخر، روحیه مضاعفی به قرمزپوشان در ادامه راه خواهد داد.

اندیشه‌های مجتبی حسینی، مهدی تاتار، محرم نویدکیا و جواد نکونام  که هریک می‌توانند انگیزه‌های متفاوتی در تقابل با سرخابی‌ها داشته باشند، نکته مبهمی است که یقینا سرنوشت نهایی لیگ را تعیین خواهد کرد و باید دید معادله قهرمانی بدست کدام یک از این مربیان رمزگشایی خواهد شد.

حسن صانعی پور

کد خبر: 1137463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =