دانشگاه آزاد از مهاجرت ده‌ها هزار نفر جلوگیری کرد/ قول افزایش بن نمایشگاه کتاب برای دانشجویان آزاد

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی نقش دانشگاه آزاد را در ارتقای علمی کشور بسیار مهم توصیف کرد و گفت: بدون وجود این مرکز آموزش عالی، ده‌ها هزار نفر از جوانان ما مجبور به ترک کشور برای تحصیل بودند.

یوسف داودی نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در رابطه با اقدامات مجلس پیرامون مطالبات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به این‌که دولت در حال تدوین قانون برنامه هفتم کشور است و در آینده ای نزدیک لایحه آن را به مجلس شورای اسلامی ارائه می دهد، بررسی این قانون در کمسیسون تلفیق فرصت خوبی برای ارائه پیشنهادات فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی است. این فراکسیون با همکاری مسئولین دانشگاه تلاش کرده‌است برای کمک به خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، دغدغه های مختلفی را بررسی کند و برای آن راه حل ارائه دهد؛ موضوعاتی مانند همسان سازی حقوق و مزایای کارکنان و اساتید این دانشگاه با دانشگاه‌های وزارت علوم و بهداشت، بهره مندی از امتیازات دولتی مانند سایر کارکنان دولت، توسعه رشته های دانشگاه آزاد اسلامی خصوصا در مقاطع تحصیلات تکمیلی و همچنین ارتقای اساتید، از جمله این موارد است.

وی افزود: بررسی های انجام شده نشان می‌دهد تعدادی از صندلی‌های دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های مختلف حتی در مقاطع دکترای تخصصی علوم پزشکی خالی است، در حالی که ما معتقدیم با توجه به این که این دانشگاه در مالکیت مردم است، باید تمامی ظرفیت‌ها و امکانات آن را در اختیار همه مردم قرار داد.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: راه بهره‌مندی دانشگاه آزاد از حقوق برابر با سایر مراکز دانشگاهی، توزیع عادلانه امکانات در کشور است. این دانشگاه بی تردید نقش بسیار مهمی در ارتقای علمی کشور داشته است و بدون وجود این مرکز آموزش عالی، ده‌ها هزار نفر از جوانان ما مجبور به ترک کشور برای تحصیل بودند که مشکلات فراوانی ناشی از آن پدید می‌آمد. دانشجویان دانشگاه آزاد همواره علی رغم عدم استفاده از بودجه عمومی کشور، ، اغلب رتبه‌های برتر آزمون‌های گوناگون مانند المپیادها و امتحانات تخصصی تحصیلات تکمیلی را کسب می‌کنند.

به گفته داوودی، می‌توان کنکور سراسری را مانند گذشته به‌صورت جداگانه و دو بار در سال برگزار کرد تا داوطلبینی که به هر دلیل قادر به شرکت در یکی از آن ها ‌نشده‌اند، فرصت مجدد جهت ورود به دانشگاه را داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به نقشی که دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه پژوهش‌ها و فناوری‌های دانش‌بنیان و تحقق شعار سال دارد، از همکاران خود در مجلس شورای اسلامی انتظار افزایش بهره‌مندی دانشگاه آزاد را از امکانات کشور به‌خصوص در قانون برنامه هفتم دارم. رشد ده برابری دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد از 6هزار به 60هزار در سال‌های اخیر نشان از ظرفیت عظیم بین المللی آن است که می‌تواند با استفاده بیش‌تر از امکانات کشور، همچنان رشد کرده و ثمرات علمی و تحقیقاتی خود را به دنیا ارائه کند.

یوسف داودی، نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به سهم کم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در برخورداری از بن کتاب نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور تاکید کرد: با توجه به اینکه در آستانه برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب هستیم، قول پیگیری لازم جهت افزایش سهمیه بن خرید کتاب دانشجویان دانشگاه آزاد را در مجلس شورای اسلامی می‌دهم و تلاش می‌کنیم امتیازاتی را از این جهت برای دانشجویان و اساتید این دانشگاه قائل شویم.

خبرنگار: حسن دانش

انتهای خبر/

کد خبر: 1138092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =