جزئیات عرضه اولیه اسیاتک در بورس

عرضه اولیه سهام شرکت انتقال داده‌های آسیاتک (نماد اسیاتک) در بورس تهران، فردا چهارشنبه انجام می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عرضه اولیه آسیاتک که یکبار برای ورود به بازار سرمایه ناکام مانده بود، دوباره به جریان افتاده و در آستانه اجرا قرار دارد و روز چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ عرضه اولیه ۱۵ درصدی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بورس صعودی ماند / رشد ۱۵ هزار واحدی شاخص کل

فردا چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ تعداد ۳۰۰ میلیون سهم شرکت انتقال داده‌های آسیا معادل ۱۵ درصد سهام این شرکت، با نماد معاملاتی آسیاتک در بورس تهران عرضه می‌شود. دامنه قمیتی این سهم بین ۵ هزار و ۴۶۰ تا ۶ هزار و ۶۶۰ ریال برای هر سهم بوده و با سهمیه ۴۰۰ سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی عرضه می‌شود که با توجه به این عدد، حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای خرید عرضه اولیه آسیاتک حدود ۲۶۷ هزار تومان است. البته تعداد سهم که به هر کد معاملاتی می‌رسد بستگی به تعداد شرکت‌کنندگان در این عرضه اولیه دارد.

آسیاتک آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام

شرکت انتقال داده‌های آسیاتک از حدود پنج سال پیش با سرمایه ۳۰ میلیارد تومانی، آماده عرضه اولیه تقریبا زمستان سال ۹۶ بود. بعد درج نماد به عنوان پانصد و هجدهمین شرکت بورسی به عرضه نرسید.
بعد از منتفی شدن ادغام آسیاتک با شرکت های‌وب در آبان ۹۶ و عدم عرضه اولیه ۱۰ درصدی سهام در فرصت شش ماهه، پذیرش این شرکت هم لغو شد. قرار شد تا فرآیند پذیرش و درج نماد دوباره در سال ۹۷ انجام شود.

اما این اتفاق رخ نداد، تا اینکه فروردین امسال علی صحرایی، مدیرعامل اسبق بورس تهران از منتفی شدن پذیرش و عرضه اولیه آسیاتک به دلیل عدم پیگیری سهامداران عمده خبر داد. حال پس از حدود پنج سال آسیاتک آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام است.

عرضه اولیه

انتهای پیام/

کد خبر: 1138253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      0 0
      دزدی تو روز روشن