کرسی‌های آزاداندیشی سبب ایجاد روحیه انتقادپذیری در دانشجویان می‌شود

معاون فرهنگی‌دانشجویی دانشگاه آزاد استان آذربایجان غربی گفت: برگزاری این کرسی‌های آزاد اندیشی باعث ایجاد انگیزه و انتقادپذیری بالایی در دانشجویان شده که می‌تواند فواید بسیاری در زندگی فردی و اجتماعی ایشان داشته باشد.

محسن داوری، معاون فرهنگی‌دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درخصوص برگزاری رویداد ملی کرسی‌های آزاد اندیشی گفت: ۱۵۰‌ تیم دانشجویی در مرحله مقدماتی مسابقات ثبت نام کردند که از این تعداد، ۳۰ تیم به مرحله کشوری راه یافتند.

وی افزود: جنبه رقابتی با یکدیگر داشتند و گروه‌ها به نقد هم می‌پرداختند. همچنین تلاش کریدم تا در تمامی مراحل از شرکت‌کنندگان نظرخواهی کنیم. در کنار تمامی گروه‌ها، مشاور و راهنمایی از اساتید برجسته حضور داشت. داوران این مسابقات نیز از میان اساتید مطرح واحدهای استان انتخاب شده بودند.

به گفته داوری، دانشگاه کارگاه‌هایی جهت آماده‌سازی دانشجویان برای شرکت در این مسابقات برگزار کرد که اطلاع‌رسانی آن در فضای مجازی صورت می‌گرفت. این اتفاق چالش‌هایی برای دانشگاه ایجاد کرد که مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا مهم‌ترین آن‌ها بود.

به گفته او، هیچ محدودیتی جز رعایت موازین انقلاب اسلامی، برای دانشجویان در این مسابقات وجود نداشت.

معاون فرهنگی‌دانشجویی دانشگاه آزاد واحد ارومیه در ادامه خاطرنشان کرد: برگزاری این مسابقات باعث ایجاد انگیزه و انتقادپذیری بالایی در دانشجویان شده که می‌تواند فواید بسیاری در زندگی فردی و اجتماعی ایشان داشته باشد. گزاره‌ای در رابطه با حضور خواهران در ورزشگاه‌ از تاثیرگذارترین گزاره‌های این دوره از کرسی‌های آزاد اندیشی بود و وجود موضوعات مختلف سیاسی نیز بر جذابیت و هیجان آن افزود.

محسن داوری در پایان تاکید کرد: مسابقات در یک فضای راحت با امکانات لازم، طبق زمان‌بندی مشخص شده و به‌صورت همزمان با سراسر کشور برگزار شد. همچنین دانشجویانی که امکان حضور نداشتند، به‌صورت غیرحضوری مسابقه دادند.

خبرنگار: سینا رزمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1138322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =