پیشنهاد تزریق دوز چهارم واکسن کرونا به افراد مسن

وزیر بهداشت گفت: تزریق دُز چهارم واکسن کرونا در دستور کار روز شنبه ۱۰ اردیبهشت ستاد ملی مقابله با کرونا است و پیشنهاد ما این است که افراد مسن نوبت چهارم واکسن را بزنند که سن افراد را نیز در این جلسه مشخص می‌کنیم و کسانی که بیماری زمینه‌ای مثل دیابت دارند حتما واکسن را دریافت کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ تصمیم‌‎گیری  بهرام عین‌اللهی با اشاره به نشست دیروز مسئولان وزارت بهداشت با نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی داخل کشور و ارتباط تصویری با مسئول منطقه‌ای who با خارج کشور افزود: سازمان‌های بین‌المللی از آمار واکسیناسیون کشور ما رضایت دارند، زیرا الحمدلله ما جزو کشورهای بسیار موفق در واکسیناسیون و کنترل کرونا بودیم و حتی بسیاری از کشورهای پیشرفته آماری به خوبی ما نداشتند به همین علت از طرف سازمان‌های بین‌المللی تشویق شدیم.

وی افزود: ما اُمیکرون را در دو ماه کنترل کردیم که البته به علت حمایت و همکاری مردم در امر واکسیناسیون و واکسینه شدن بود که این امر مورد توجه سازمان‌های بین‌المللی قرار گرفت.

وزیر بهداشت ادامه داد: کرونا کنترل شده است، اما بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک تأکید می‌کنیم.

عین‌اللهی گفت: در فصل‌هایی که مردم می‌توانند تهویه بهتری در منزل داشته باشند و هوا بهتر است، نگرانی نیز کمتر است، اما با شروع سرما باید مراقبت‌ها بیشتر شود.

وی درباره سرخک افزود: حدود ۹۶ مورد سرخک تا کنون گزارش شده است، از این رو تأکید می‌کنیم که بچه‌ها واکسن بزنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: شنیده می‌شود که برخی افراد مانع از واکسینه شدن فرزندان خود می‌شوند که این باعث تعجب است، در حالی که واکسن سرخک ادواری است و از سال‌های پیش تزریق می‌شود و مهمترین مسئله ما اکنون واکسیناسیون علیه سرخک است.

منبع: صداوسیما

کد خبر: 1138426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =