راز امنیتی حماس بعد از یک سال افشا شد

یک مقام حماس راز سر به مهری که یحیی السنوار یک سال پیش مطرح کرده بود را افشا کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، روزنامه القدس العربی نوشت با نزدیک شدن به یک سالگی اظهارات «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در غزه، راز سر به مهر عدد  «1111» که وی مطرح کرده بود فاش شد.

تحلیلگران در آن زمان در تحلیل‌های اولیه خود به این نتیجه رسیدند که این عدد احتمالا به تعداد زندانیانی که حماس خواهان آزادی آن‌ها است برمیگردد.

این راز در نشست زاهر  جبارین عضو دفتر سیاسی حماس که در صفحات فیس بوک به اشتراک گذاشته شده بود، فاش شد.

جبارین هنگامی که یکی از دنبال کننده هایش از او سوالی در مورد این عدد پرسید، گفت که این عدد به درگیری‌های آینده مربوط است و نشان دهنده «قدرت، نشاط و میزان تراکم نیروی مقاومت» برای آزادی فلسطین است.

وی ادامه داد که سنوار در دیدار خود با رهبران گروه‌های مقاومت به شکل واضح و صریح گفته است که در صورت رویارویی آینده با اشغالگران، این تعداد نشان دهنده موشک‌های شلیک شده در وهله اول است که امکان دارد تعداد آن افزایش یابد.

جبارین در این نشست تعاملی تاکید کرد که مقاومت «معادله تراکم نیرو و آمادگی برای نبرد رهایی‌بخش را به اثبات رسانده است». وی افزود، زمان حملات علیه ملت فلسطین به پایان رسیده است و رژیم اشغالگر یک سراب است. وی خاطر نشان کرد: درخواست اصلی ما پایان دادن به اشغال سرزمین‌مان است و می‌خواهیم در امنیت و آرامش زندگی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اشغالگران در مورد اجرای قرارداد تبادل اسرا جدی نیستند، گفت پیمانی از سوی رهبری حماس برای پایان دادن به پرونده اسرا وجود دارد.

سنوار در پایان ماه مه سال 2021 پس از پایان سفر سرلشکر عباس کامل وزیر اطلاعات مصر که چند روز پس از پایان آخرین جنگ غزه انجام شد، این عدد را مطبوعاتی کرد.

سنوار در آن زمان توضیح نداد که منظورش از ارائه این عدد چیست، همین موضوع موجی از گمانه زنی‌ها را به راه انداخت و تحلیلگران سیاسی و فعالان رسانه‌های اجتماعی به تحلیل این عدد پرداختند.

اکثر تحلیلگران بر این باور بودند که این عدد به تعداد اسرایی که حماس درخواست آزادی آنها را دارد، مربوط می شود. آنچه باعث شد تحلیلگران از فرضیه شلیک موشک فاصله بگیرند این بود که سنوار این اظهارات را چند روز پس از پایان جنگ غزه که 11 روز به طول انجامید، بیان کرد.

شایان ذکر است که این اظهارات جبارین در جریان نشست گروه‌های فلسطینی در دفتر سنوار در غزه مطرح شد و در آن گروه‌های مقاومت از افزایش سطح آمادگی خود به دلیل حملات اسرائیلی‌ها در مسجد الاقصی خبر دادند.

منبع: تسنیم

کد خبر: 1138437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =