کلیه پزشکان پرونده مالیاتی دارند

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه نظام مالیاتی در صدد است مانند دریافت مالیات حقوق، وصول مالیات در زمان تحقق درآمد در منابع مختلف از جمله پیمانکاران، پزشکان، وکلا و ... را تسریع کند، گفت: در حال حاضر همه پزشکان دارای پرونده مالیاتی هستند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، داود منظور رئیس کل سازمان مالیاتی کشور با اعلام راه اندازی درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی گفت: نظام مالیاتی در تعامل با مردم و در جهت تکریم ارباب رجوع به دنبال تسهیل خدمات رسانی و مالیات ستانی است و مودیان می توانند با مراجعه به این درگاه ملی، تمامی سوابق مالیاتی خود را مشاهده و از خدمات متعدد آن بهره مند شوند.   

بیشتر بخوانید

نرخ مالیات حقوق و دستمزدهای سال ۱۴۰۱ اعلام شد

وی ضمن تبیین جزییات مربوط به خدمات رسانی از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی، اظهار داشت: مودیان مالیاتی با مراجعه به این سامانه به نشانی my.tax.gov.ir از خدماتی همچون امکان مشاهده پرونده مالیاتی، اظهارنامه ها و ابلاغ های الکترونیک، تسلیم اظهارنامه، استعلام بدهی مالیاتی، استعلام ممنوع الخروجی، پرداخت قبوض مالیاتی،  پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو،  ساماندهی کارتخوان‌های بانکی، پرداخت مالیات خانه های خالی و خانه ها و خودروهای لوکس و یا اعتراض به آن و همچنین مالیات‌های تکلیفی بهره مند خواهند شد.

داود منظور با اعلام اینکه اپلیکیشن مالیاتی به منظور استفاده هر چه بیشتر از فناوری های نوین در حوزه خدمات‌رسانی به مودیان تولید خواهد شد، گفت: هدف سازمان امور مالیاتی کشور این است که مودیان برای انجام تکالیف قانونی یا بهره مندی از خدمات سازمان، نیازی به مراجعه به ادارات مالیاتی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هوشمند سازی نظام مالیاتی از برنامه های اولویت دار این سازمان محسوب می شود، گفت: هوشمندسازی نظام مالیاتی در دو محور اصلی خدمت رسانی به مودیان و شناسایی و وصول مالیات در حال اجراست.

منظور ادامه داد: در بخش مالیات ستانی، نظام مالیاتی به سمت داده محوری حرکت می کند و با گسترش فناوری‌های اطلاعاتی، اشراف اطلاعاتی و دریافت اطلاعات دقیق و واقعی اشخاص ، امکان وصول عادلانه مالیات میسر خواهد شد.

رئیس سازمان امور مالیاتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با تمهیداتی که صورت گرفته، مودی مالیاتی می تواند طی چندین مرحله نسبت به مالیات تشخیصی سازمان اعتراض نماید و نظام مالیاتی، امروز یکی از مردمی ترین نظام های اداری کشور است.

  وی عنوان کرد: نظام مالیاتی در صدد است مانند دریافت مالیات حقوق، وصول مالیات بهنگام و در زمان تحقق درآمد در منابع مختلف از جمله پیمانکاران، پزشکان، وکلا و ... را تسریع کند.   

داود منظور با اشاره به ماده 163 قانون مالیات های مستقیم و ظرفیتهای موجود در قانون بودجه سال گذشته و امسال اعلام کرد: در خصوص شرکتهای بزرگ به دنبال دریافت مالیات به طور علی الحساب در طی سال برحسب قوانین می باشیم و در مورد مالیات پزشکان، بر اساس تکالیف قانون بودجه، از سال گذشته این اقدام انجام گرفته و بیمارستان ها مکلف به کسر 10 درصد از حق الزحمه پزشکان به طور علی الحساب و واریز آن به حساب خزانه می باشند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: با ترتیباتی که قانونگذار مشخص کرده همه پزشکان در حال حاضر دارای پرونده مالیاتی هستند و این قانون برای وکلا نیز اجرا گردیده و مقرر شده تا وکلا برای هر پرونده ای تمبر باطل کرده و نسبت به پرداخت مالیات متعلقه اقدام کنند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، با بیان اینکه طی سه ماه آینده سامانه ای طراحی  می شود تا تمام این پرداخت ها به صورت آنلاین انجام گیرد، گفت: مجموعه این تدابیر باعث می شود به سمت اجرای عدالت مالیاتی حرکت کرده و رضایت مودیان به دلیل برخوردهای یکسان مالیاتی افزایش یابد.

منبع: تسنیم

کد خبر: 1139066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =