۴۰۰ دانشجوی غیربومی در خوابگاه‌ دانشگاه آزاد قم اسکان دارند/ اختصاص پارکینگ یک هکتاری به دانشجویان

مسئول امور دانشجوئی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم از اسکان ۴۰۰ دانشجوی دختر و پسر در خوابگاه‌های این واحد خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت آسایش محصلین، بیش از یک هکتار زمین به پارکینگ دانشجویی اختصاص داده شده است.

خوابگاه‌ها با کمک به آسان‌شدن شرایط تحصیل دانشجویان غیربومی، نقش مهمی در زندگی دانشجویی ایفا می‌کند.‌ دانشجویان در خوابگاه، با شئون زندگی اجتماعی و آداب و رسوم گوناگون از نقاط مختلف آشنا می‌شوند. این دسته از دانشجویان به‌سبب دوری از خانواده در معرض آسیب‌های اجتماعی بیشتری قرار دارند؛ از این رو اجرای برنامه‌های فرهنگی در خوابگاه‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.
دانشگاه آزاد اسلامی قم پس از آغاز آموزش حضوری، از تمامی ظرفیت‌ خود برای اسکان متقاضیان‌ خوابگاه استفاده کرد. این در شرایطی است که‌ بعضی از دانشگاه‌ها با معضل کمبود مکان برای اختصاص به خوابگاه مواجه بودند.
 دانشگاه آزاد قم دارای سه خوابگاه دانشجویی، دو خوابگاه ویژه دختران و یک خوابگاه ویژه دانشجویان پسر است.  
سعید یزدیان، مسئول امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در رابطه با آخرین وضعیت خوابگاه‌های این دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با توجه به فرمان دکتر طهرانچی، ریاست عالی دانشگاه از ۱۴ فروردین به صورت کامل بازگشایی شد. پیش از بازگشایی دانشگاه‌، جلسه‌ای با اعضای هیئت رئیسه پیرامون آماده‌سازی شرایط دانشگاه‌ برای آموزش حضوری برگزار شد که در آن موضوع خوابگاه از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً خوابگاه‌ ولیعصر(عج) با ظرفیت ۱۲۰ نفر و خوابگاه مرکزی با ظرفیت ۱۷۵ نفر بلافاصله پس از ۱۴ فروردین، بازگشایی شد. 

به گفته وی، پس از بازگشایی خوابگاه، تمامی دانشجویان خواهر غیر بومی بدون نیاز به استفاده از ظرفیت خوابگاه سایر دانشگاه‌ها، اسکان یافتند.
مسئول امور دانشجویی با بیان عدم وجود خوابگاه ویژه‌ دانشجویان پسر تصریح کرد: برای اسکان دانشجویان پسر در گذشته از خوابگاه دانشگاه مفید استفاده می‌شد، اما امسال چون خوابگاه دانشگاه مفید برای اسکان دانشجویان متأهل خود تغییر وضعیت داد، تلاش شد مشکل خوابگاه پسران به کمک یکی دیگر از دانشگاههای استان حل شود که نهایتاً خوابگاهی نیز برای حدود ۱۰۰ دانشجوی پسر غیر بومی در نظر گرفته شد؛ درنهایت مشکل خوابگاه برادران نیز رفع شد. خوشبختانه تا به امروز دانشگاه آزاد قم هیچ گونه محدودیتی در اختصاص خوابگاه به دانشحویان متقاضی ندارد.
وی ضمن اشاره به ویژه برنامه‌های خوابگاه در ماه مبارک رمضان ادامه‌ داد: در ماه مبارک رمضان، دو برنامه برای خوابگاه‌ خواهران در نظر گرفته شد که با استقبال خوبی همراه بود. علاوه‌ بر این دانشجویان در مراسمات‌ فرهنگی نمازخانه خوابگاه در ماه رمضان‌ حضور می‌یافتند. همچنین برای بخش فرهنگی خوابگاه برادران‌ با وجود اختصاص آن به دانشگاه دیگر، تمهیدات لازم اندیشیده شد. علاوه‌ بر این هماهنگی‌های لازم برای حضور دانشجویان خواهر خوابگاهی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در شب‌های قدر صورت گرفت. 
سعید یزدیان تشریح کرد: با توجه به مصادف‌شدن این ترم با ماه مبارک رمضان، دو وعده افطار و سحر با یک برنامه‌ریزی دقیق و هزینه کم در اختیار دانشجویان قرار گرفت که قیمت هر بسته افطار، طبق بخشنامه مصوب ۸هزار و یک وعده غذایی ۱۲هزار تومان بود.
 او درباره نحوه‌ ارتباط دانشجویان خوابگاهی با مسئولین تاکید کرد: یک گروه واتساپی برای ارتباط دانشجویان خوابگاه مرکزی با مسئولین‌ در نظر گرفته شده است. بیشتر دانشجویان خوابگاه برای بیان مشکلات خود در این گروه عضو هستند. علاوه بر این شماره متصدیان خوابگاه برای ارتباط در دسترس دانشجویان قرار دارد. 
 یزدیان در ارتباط با بازگشایی سلف سرویس دانشگاه پس از ماه مبارک رمضان اظهار کرد: نامه‌نگاری‌های لازم جهت آمادهسازی سلف سرویس، به معاونت اداری مالی انجام شده است. کمیسیون معاملات واحد مجوزهای لازم برای برون سپاری سلف سرویس را دریافت کرده و اعلامیه فرایند برون‌ سپاری سلف سرویس نیز در روزنامه‌ها زده شده است. در نهایت پیمانکار واجدالشرایط به دانشگاه وارد و غذا را با نرخ مصوب ارائه خواهد داد.
سعید یزدیان با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه فضاسازی دانشگاه و خوابگاهها بیان کرد: در اسرع وقت تیم متخصص برای زیباسازی محیط خوابگاه از آن بازدید خواهد کرد. زیباسازی سلف سرویس برادران نیز با همکاری مدیرگروه رشته گرافیک انجام شده‌است. 

مسئول امور دانشجویی با تاکید بر برطرف شدن دغدغه دانشجویان در زمینه پارکینگ گفت: با توجه به اهمیت آسایش محصلین، بیش از یک هکتار زمین به پارکینگ دانشجویی اختصاص داده شده است. در سالهای گذشته نیز تمامی اراضی پارکینگ آسفالت شد. اکنون پارکینگ مجتمع دانشگاهی پردیسان فعال است و دانشجویان هر روز از آن استفاده میکنند. همچنین عملیات لازم برای برون سپاری پارکینگ در جهت بهبود خدمت‌رسانی انجام شده است. 
 وی اظهار کرد: دانشگاه ۱۵ خرداد حیاط بزرگی نداشته و فضای آن بسیار محدود است. همان مقدار فضا نیز به پارک کردن خودروهای اعضای هیئت علمی و کارکنان در آن واحد اختصاص دارد. متاسفانه به دلیل نداشتن زمین در آن محدوده دانشجویان در مضیقه هستند.
یزدیان با تاکید بر ظرفیت بوفه‌ها در جهت خدمات رفاهی به دانشجویان گفت: مجتمع دانشگاهی پردیسان دارای دو بوفه است که در ماه مبارک رمضان کاملا بسته بود.  در حال حاضر برون سپاری بوفه‌ها برای خدمات رسانی پس از ماه مبارک رمضان صورت گرفته است. غذای سرد، ساندویچ و تنقلات از محصولات ارائه شده در بوفه‌ها خواهد بود.
وی در پایان تاکید کرد: ساختمان ۱۵خرداد هم یک بوفه مجزا دارد که این بوفه برای همه دانشجویان دختر و پسر است و دانشجویان می‌توانند با مراجعه به آن تغذیه خود را تامین کنند.

خبرنگار: فاطمه دده‌بیگی 

انتهای خبر/

کد خبر: 1139297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =