کهکشانی‌هایی فراتر از کهکشان

دومین شب از مرحله نیم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهار شنبه شب رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو میزبان منچستر سیتی بود که ابتدا ریاض محرز در دقیقه ۷۳ منچستر سیتی را پیش انداخت اما انگار بازی برای رئال از دقیقه ۹۰ شروع می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، در حالی که همه منتظر پایان بازی بودند ابتدا رودریگو روی پاس رو به جلو بنزما بازی را به تساوی کشاند و درست دو دقیقه بعد روی ارسال از جناحین رودریگو سانتر زیبای آسنسیو را با ضربه سر زیبا باز کرد تا در یک چشم به هم زدن رئالی که در حال حذف شدن بود بازی را به وقتهای اضافه بکشاند.

بازی در وقت‌های اضافی با برتری رئال آغاز شد که روی یک پاس از کناره ها بنزما روی خطای فرناندینیو رئال را صاحب یک پنالتی کرد که خود بنزما در دقیقه ۹۵ بازی را ۳بر۱ کرد(مجموع ۶بر۵)و رئال حذف شده را در فینال ۲۸ ماه می حریف لیورپولی کند که تکرار فینال فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ در کی یف اوکراین کند.

بنابراین رئال مادرید در شبی که اگر سیتی باهوش‌تر  و تعویض هایی که انجام داد دقت بیشتری می کرد براحتی می توانست رئال را حذف کند و منتظر یک فینال تمام انگلیسی شویم اما همه اینها شاید و باید است و رئال مادرید بار دیگر ثابت کرد که بزرگی و بزرگ بودن حاصل سالها تلاش و کسب ۱۳ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا بی خود و بی حساب نبوده است. 

به هر حال لیورپول و رئال هر دو در بهترین شرایط به فینال رسیدند و در فصلی که از هر نظر آماده و شایسته رسیدن به فینال بودند.

رئال مادرید نسبت به لیورپول یک برتری دارد که آن قهرمانی زود هنگام لالیگا شده است و در حالی که لیورپول برای قهرمانی در لیگ برتر و فینال Fa cup (جام حذفی ) مقابل چلسی بازی کند و در لیگ برتر با همین سیتی تقابلی شانه به شانه با اختلاف یک امتیازی برای قهرمانی دارند.
لیورپول در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ نیز در کی یف اوکراین که شباهتی با کی یف امروزی ندارد با نتیجه ۳بر۱ شکست خورد و اکنون بهترین زمان برای انتقام از رئال کارلتو می باشد.

رئال مادرید ثابت کرد که بی جهت بهترین باشگاه در قرن بیستم نشده است و با ۱۳ قهرمانی با اختلاف در صدر قرار دارد. 
پس منتظر می مانیم تا ۲۸ می در ورزشگاه استادو فرانس در سن دنیس پاریس که نبرد بهترین تیم‌های اروپاست به نفع چه تیمی به پایان می رسد.

لیورپول امسال می‌تواند سال رویایی را به پایان برساند و با کسب چهار جام سالی بی نظیر را پشت سر بگذارد یا برعکس آن هم می‌شود در نظر گرفت که از چهار جام فقط به بردن همان جام اتحادیه بسنده کند اما چنین چیزی با این لیورپولی که این روزها می بینیم بعید است به یک جام قانع شود.

رئال مادرید فعلا قهرمانی لالیگا را چهار هفته زودتر برده و از فردا همه فکر و ذکرش بردن فینال لیگ قهرمانان اروپا برای چهاردهمین بار در تاریخ باشکوه خود خواهد بود.

بنابراین در سالی که منتهی به جام جهانی می‌شود باید دید که کدام تیم قهرمان مهمترین بازیهای باشگاهی در اروپا می شود.

محسن بهره دار 

کد خبر: 1139308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =