هواشناسی ایران / تداوم باد شدید، باران و نفوذ گرد و خاک در آسمان چند استان

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: هوای ابری، وزش باد شدید، رگبار باران و نفوذ گرد و خاک از عراق به چندین استان کشور، پدیده غالب جوی امروز و فردا خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، «کبری رفیعی» کارشناس هواشناسی امروز (یکشنبه) درباره وضعیت آب و هوا گفت: امروز شدت نفوذ گرد و غبار از عراق به استان کرمانشاه افزایش می‌یاید و موجب کاهش کیفیت هوا در کل استان می‌شود. این وضعیت امروز به نواحی مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز هم کشیده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

هواشناسی ایران / دمای هوا در شمال شرق کشور ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد

وی ادامه‌داد: امروز همچنین تمرکز بارش‌ها در شمال‌غرب و شمال کشور، استان‌های ساحلی خزر، بخشی‌هایی از شرق، مرکز و جنوب کشور خواهد بود و برای این مناطق رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.

رفیعی اضافه‌کرد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز در شمال‌غرب، استان‌های ساحلی خزر و برخی مناطق شمال‌شرق رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه کاهش پنج تا هشت درجه‌ای دما در شمال‌شرق کشور پیش بینی می‌شود.

وی با اعلام صدور هشدار دریایی توضیح‌داد: امروز و فردا محدوده خلیج فارس، بخش‌های مرکزی و شرقی متلاطم پیش بینی می‌شود که از ظهر دوشنبه تا پایان وقت سه‌شنبه شدت یافته و بیشینه ارتفاع حداکثر ۲ متر در بندر بوشهر و شرق خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی گفت: در این مدت شرق عمان در استان سیستان و بلوچستان و پاره ای از مناطق مرکزی و تنگه هرمز مواج و متلاطم و ارتفاع امواج حداکثر ۱.۵ متر پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1139547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =