سیستم آبیاری هوشمند برای حل مشکلات محیط زیست و صنعت کشاورزی تولید شد

دانش آموخته دکتری محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی از تولید محصول سیستم آبیاری هوشمند در راستای حل مشکلات بی‌شمار حوزه محیط زیست، کشاورزی و آبیاری هوشمند خبر داد.

زهرا ابوشهاب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: این رویداد که به مناسب چهل سالگی دانشگاه برگزار می‌شود، نشان می‌دهد که موضوع شرکت‌های دانش بنیان و تحقیق و پژوهش در بین مسئولان این دانشگاه دارای اهمیت بسیاری است.

وی با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و دانش یا محصولات نوظهور و جدید جزو برنامه‌ریزی و سیاست گذاری کلان و اولویت‌های تصمیم گیری مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: این دانشگاه در راستای تحقق شعار سال 1401 یعنی «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌ آفرین» فعالیت‌های مناسبی دارد و به عنوان یکی از قطب‌های علمی کشور تلاش دارد تا از نوآوران دانشگاه‌ها حمایت مالی و معنوی داشته باشد.

مسئول شرکت «دانش بنیان ویستا صنعت زیست کیا» درباره رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: جامعه علمی و نخبگانی به چنین رویدادهای در این سطح نیاز دارد تا بتوانند ضمن جذب حمایت کنندگان مالی از طرح‌های پژوهش یکدیگر نیز ایده بگیرند و ایده پردازی کنند.

این دانش آموخته دکتری محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: این دانشگاه برای انجام فعالیت‌های علمی و تحقیقات پژوهشی مکان های لازم مانند زمین های کشاورزی، آزمایشگاه و کارگاه را در اختیار محققان و شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌دهد. البته بیشتر این زیر ساخت‌های در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری واحدهای دانشگاهی قرار دارد.

تولید سیستم آبیاری  هوشمند سری (پِرو pro) توسط محقق دانشگاه آزاد اسلامی

وی از تولید سیستم آبیاری  هوشمند سری (پِرو pro) توسط شرکت دانش بنیان «دانش بنیان ویستا صنعت زیست کیا» خبر داد و گفت: این محصول در راستای حل مشکلات بی‌شمار حوزه محیط زیست، کشاورزی و آبیاری هوشمند است. دانشگاه آزاد اسلامی نیز در انجام این طرح و ارائه خدمات به محیط زیست، فضایی را در اختیار این شرکت قرار داده است تا طرح‌های مرتبط را انجام شود.

به گفته ابوشهاب؛ بخش دیگر کار درباره طراحی تولید سیستم‌های آبیاری هوشمند است که در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرده است که البته در حال حاضر خط تولید این کارخانه در رفسنجان کرمان قرار دارد که جزو کارخانه‌های بزرگ کشور است.

این پژوهشگر ادامه داد: شرکت «دانش بنیان ویستا صنعت زیست کیا» بر مبنای دانش، تخصص کارشناسان و  متخصصان و علم روز فعالیت می‌کند. در نتیجه برای ادامه فعالیت بهتر نیازمند ارتباط  و همکاری با سایر شرکت‌های این حوزه است. بنابراین رویداد ملی گام دوم بهتر فرصت را برای این شرکت‌ها فراهم کرده است.

وی صنعت کشاورزی در ایران را سنتی دانست و گفت: با توجه به مشکلات مرتبط با بحران کمبود آب و کم بارشی در کشور، کشاورزی سنتی دیگر پاسخگو و کارآمد نیست و باید از روش‌های علمی جدید در این حوزه استفاده شود. در نتیجه شرایط برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه وجود دارد. 

ابوشهاب در پایان درباره چالش‌ها و مشکلات فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در کشور تصریح کرد: قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات در تاریخ ۱۸ آبان ۱۳۸۹ در جلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است؛ اما در واقعیت بسیاری از دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها حمایت‌های چندانی از این شرکت‌های نوپا ندارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1140039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =