تاجگذاری اینتر در کوپا ایتالیا

آبی های میلان با برتری در فینال جام حذفی ایتالیا کاپ قهرمانی این مسابقات را بالای سر بردند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، فینال جام حذفی ایتالیا چهارشنبه شب در ورزشگاه المپیکو شهر رم بین یوونتوس و اینتر برگزار شد. این بازی سومین فینال این دو تیم در طول تاریخ باشگاه خود بوده است. اولین بار یوونتوس و اینتر در سال ۱۹۵۹ در دیدار پایانی با یکدیگر روبه‌رو شدند که بیانکونری مقتدرانه و با نتیجه ۱-۴ از سد اینتر گذشت و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. اما ۶ سال بعد و در سال ۱۹۶۵ این مسابقه دوباره در فینال تکرار شد. نراتزوری که در بهترین سال‌های تاریخ خود قرار داشت و در آن فصول دو بار قهرمان جام باشگاه‌های اروپا شده بود، باز هم در فینال برابر یوونتوس این بار با یک گل شکست خورد و شاهد برپایی جشن قهرمانی رقیب بود.

یوونتوس و اینتر با سوت داور شهر رم بازی را آغاز کردند و این اینتر بود که روی شوت از کنج محوطه توسط نیکولو بارلا در دقیقه ۸ توانست دروازه یوونتوس را باز کند.بعد از این گل یوونتوس حملات زیادی توسط دیبالا،ولاهوویچ و دلیخت تا باز کردن دروازه اینتر پیش رفتند که موفق به این کار نشدند.هنوز نیمه اول تمام نشده بود که ماکس آلگری با ورود آلوارو موراتا به جای دانیل وس وارد زمین شد و عملا با دو مهاجم بازی را ادامه داد که نیمه اول بدون به ثمر رساندن گلی با نتیجه ۱بر۰ به سود اینتر به پایان رسید.

نیمه دوم با حملات همه جانبه یوونتوس آغاز شد و هنوز ۵ دقیقه از شروع نیمه دوم نگذشته بود که شوت الکس ساندرو دروازه اینتر را باز کرد و بازی به مساوی کشیده شد. در حالی که اینتر در شوک گل اول بازی بود یوونتوس روی یک ضد حمله دو دقیقه بعد توسط ولاهوویچ دروازه اینتر را برای بار دوم باز کرد تا نیمه یوونتوسی ورزشگاه المپیکو شهر رم غرق در شادی و نشاط شود.بعد از گل دوم یوونتوس این اینتر بود که قهرمانی را با شکست عوض کرد و اینزاگی در دقیقه ۶۴ سه تعویض هم زمان انجام داد. ژکو، دارمیان و دی آمبروزیو جای خود را به خواکین، دیمارکو و دومفرایز دادند.

با این تعویض های هجومی از چپ و راست به روی دروازه یوونتوس توپ انداختند تا دقیقه ۷۹ صاحب پنالتی شدند که چالهان اوغلو در دقیقه ۸۰ بازی را به نتیجه مساوی ۲بر۲ رساند.بعد از گل کمی احتیاط در بین دو تیم نسبت به قبل حکمفرما شد، اما اینتر هنوز روی ضربات ایستگاهی و کرنرها خطرناک ظاهر می شد. بعد از این حملات اینتر دو بازیکن شیلیایی خود ویدال و الکسیس سانچس را در دقیقه ۹۰ وارد زمین کردند که نتیجه ای در پی نداشت و بازی با همان نتیجه ۲بر۲ مساوی به وقت های اضافه رفت.

با شروع وقت های اضافه اول هم اینتر به حملات خود ادامه داد تا اینکه صحنه مشکوکی بین دلیخت و یکی از مهاجمان اینتر به وجود آمد که پس از مشورت و بازبینی صحنه توسط Var سرانجام داور بسود اینتر اعلام پنالتی کرد که در غیاب چالهان که از بازی بیرون رفته بود، این بار پریشیچ با ضربه دیدنی در دقیقه ۹۸ بازی را ۳بر۲ کرد و هنوز یوونتوس در شوک گل خورده بود که ۵ دقیقه بعد باز هم ایوان پریشیچ با یک شوت دیدنی برای بار چهارم دروازه یوونتوس را باز کرد تا بازی عملا در همین نیمه برای یوونتوس تمام شود و بعد گل چهارم آلگری با درگیری که با نیمکت اینتر داشت مستقیم توسط داور اخراج گردید.

در نیمه دوم وقت های اضافه هم اینتر به حفظ بازی روی آورد و یوونتوس هم بعد از سالها برای اولین سالی باشد که بدون گرفتن حتی یک جام فصل را به پایان می رساند و اینتر بعد از سومین فینال با حریف دیرینه خود سرانجام یوونتوس را در فینال کوپا ایتالیا شکست دهد و بعد از ۱۲ سال که لئوناردو آخرین بار اینتر را قهرمان جام حذفی کرده بود برای هشتمین بار با سیمونه اینزاگی قهرمانی خود را در شهر باستانی رم جشن بگیرد.

محسن بهره دار

کد خبر: 1140156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =