دولت به کنترل اجاره بهای مسکن نظارت دقیق داشته باشند

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن می‌تواند بر کاهش قیمت در بازار مسکن اثر بگذارد اما زمان بر است. به همین دلیل دولت باید به بحث کنترل اجاره بها نظارت جدی داشته باشد.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به اینکه پیشنهاد افزایش 20 درصدی اجاره بها به دولت ارائه شد اظهار کرد: با اشاره به فرارسیدن تابستان و فصل نقل و انتقالات مقرر شد این پیشنهاد توسط دولت در جلسه سران قوا تصمیم گیری و در اختیار دستگاه‌های نظارتی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ساماندهی بازار مسکن نیازمند ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای مسکن و تبدیل خانه از یک کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی است، افزود: هر چند این مسئله با ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی تا حد زیادی محقق می‌شود، اما کنترل بازار اجاره بها نیازمند تصمیم‌گیری‌های کوتاه مدت است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن یک تا دو سال زمان می‌برد  در صورتی که زوج‌های جوان هم اکنون نیازمند مسکن هستند به همین دلیل ورود دولت برای نظارت جدی به بحث کنترل اجاره بها حائز اهمیت است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه متأسفانه تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص عدم افزایش اجاره بها به صورت کامل و دقیق اجرایی نشد، گفت: موضوع دیگری که برای مدیریت اجاره بها در نظر گرفته شود، پرداخت وام ودیعه مسکن است، این نیز مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در سال گذشته بود که متاسفانه بانک‌ها در پرداخت آن به خوبی همکاری نکردند، حال امیدواریم در شورای عالی مسکن برای پرداخت وام ودیعه مسکن تدبیر شده و مشکلات مربوط به پرداخت آن حل شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ این در حالی است که رستم قاسمی وزیر راه‌وشهرسازی سقف افزایش اجاره‌بها برای قراردادهای جدید را در تهران ۲۵ درصد؛ سایر کلان‌شهرها ۲۰ و دیگر شهرها ۱۵ درصد اعلام کرده است.

وی همچنین از اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان وام ودیعه مسکن به مستاجرأن در سراسر کشور خبر داده است.

کد خبر: 1140547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =