قرص و ویتامین‌هایی که با غذا و معده پر باید مصرف کرد

زمان صحیح مصرف داروها نقش مهمی در تاثیرگذاری بهتر آن ها دارد و طبق نظر پزشکان برخی از داروها برای جذب بهتر باید همراه با غذا مصرف شوند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بدون شک؛ وقتی که صحبت از مکمل ها می شود، انتخاب دوز صحیح و همچنین نحوه استفاده و اینکه همراه با چه چیزی مصرف شود؛ بسیار مهم خواهد بود. طبق نظر متخصصانِ سلامت، مصرف بعضی از ویتامین ها و مکمل ها همراه با غذا جذب بدن تان را به حداکثر می رساند.

بیشتر بخوانید:

فرآیند پیری از چه سنی آغاز می‌شود؟

اگر چه باید در مصرف ویتامین ها دقت کنید و بدانید که مصرف آن ها در چه زمانی اثر گذاری بهتر و بیشتری دارد. در این قسمت قصد داریم ویتامین ها و مکمل هایی را به شما معرفی کنیم که مصرف آن ها در کنار غذا بهتر است؛ پس با ما همراه باشید.

ویتامین A

این ویتامین باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی و بینایی می شود. یک نوع ویتامین محلول در چربی است؛ بنابراین بهتر است که همراه با غذا مصرف شود که قطعا بهتر جذب خواهد شد.

پروبیوتیک‌ ها

پروبیوتیک‌ ها گران‌قیمت ترین ویتامین‌ ها هستند و باید آن ها را قبل از وعده غذایی یا همراه با وعده غذایی استفاده کنید تا مشکل اسید معده که باعث کشته شدن پروبیوتیک‌ ها می شود؛ بهبود پیدا کند.

ویتامین D

پوست به طور طبیعی از طریق نور آفتاب این ویتامین را جذب می‌ کند و شما می‌ توانید آن را از منابع غذایی هم دریافت کنید که اگر این ویتامین را همراه با وعده غذایی استفاده کنید؛ سطح آن در بدن تان افزایش پیدا می کند. از آنجایی که این ویتامین محلول در چربی است، بهتر است که همراه با غذا استفاده شود.

ویتامین E

این آنتی اکسیدان از بدن در برابر مولکول های آسیب زننده مانند رادیکال‌ های آزاد دفاع می‌ کند؛ به خصوص اگر آن را همراه با غذا استفاده کنید، زیرا محلول در چربی است و این گونه باعث افزایش جذب خواهید شد.

روغن ماهی

طبق نظر متخصصان، روغن ماهی می تواند به خاطر وجود امگا ۳ از قلب شما محافظت کند و بهتر است که آن را از ماهی و سایر منابع غذایی دریافت کنید؛ که البته مصرف مکملِ آن نیز خالی از لطف نبود و ضرری نخواهد داشت. مصرف این قرص به صورت روزانه به بدن آسیب وارد نمی کند و پزشکان توصیه می کنند که آن را همراه با وعده غذایی استفاده کنید و هنگام صبح همراه با صبحانه این کار را انجام دهید.

ویتامین K

مصرف این ویتامین باعث می شود تا استخوان های سالم تری داشته باشید و وضعیت خونی بدن تان بهبود پیدا کند. معمولاً کسی با کمبود این ویتامین مواجه نمی‌ شود؛ اما اگر پزشک به شما پیشنهاد کرد که آن را استفاده کنید، بدانید که ویتامین کا محلول در چربی است و بهتر است آن را با غذا مصرف کنید تا میزان جذب را در بدن تان افزایش دهید.

کلسیم

دو نوع اصلی از کلسیم وجود دارد؛ کلسیم کربنات و کلسیم سیترات. کلسیم سیترات نیاز به مصرف همراه با غذا ندارد اما اسید تولید شده توسط معده هنگام خوردن غذا باعث جذب بهتر می شود؛ پس بهتر است که هر دو نوع کلسیم را با غذا استفاده کنید.

مولتی ویتامین

مولتی ویتامین حاوی ترکیبی از ویتامین های محلول در آب مانند ویتامین‌ های b،ویتامین c و ویتامین های محلول در چربی هستند؛ بنابراین بهتر است که برای افزایش جذب بدن؛ نیمی از آن را صبح و نیمی دیگر را شب همراه با غذا مصرف کنید.

ویتامین اکیناسه

این نوع ویتامین یکی از محبوب ترین مکمل های گیاهی در بازار محسوب می‌ شود و هرگز نباید آن را با شکم خالی استفاده کنید. مصرف این ویتامین همراه با غذا سیستم ایمنی را نیز به شدت تقویت می‌ کند.

آهن

۸ درصد خانم های کل دنیا کمبود آهن دارند و به خاطر همین پزشکان مکمل آهن را به اکثر خانم ها پیشنهاد می کنند. اگر آهن را با شکم‌ خالی استفاده کنید، جذب بهتری دارد اما بعضی از افراد دچار حساسیت معده می شوند و به خاطر همین توصیه می شود که آن را با غذا استفاده کنند. پس اگر مشکلاتی مانند حالت تهوع و اسهال و دل درد بعد از مصرف مکمل آهن داشتید، حتما آن را همراه با غذا استفاده کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1140633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =