تولیدات ساختمانی با ارز یارانه‌ای صادر می‌شوند / اتفاق نظر صاحبنظران در لزوم حذف ارز ترجیحی

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای تولید ابزار ساختمانی ارزان یارانه پرداخت می‌کند، اما این تولیدات صادر می‌شود و نفع آن به مردم نمی‌رسد.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ با اشاره به اهمیت حذف ارز ترجیحی برای اقتصاد کشور اظهار کرد: دولت چیزی نزدیک به 350 هزار میلیارد تومان یارانه به بخش‌های مختلف پرداخت می‌کرد بدون اینکه آثار مثبت آن در زندگی مردم دیده شود و متأسفانه عمده این یارانه‌ها در جیب افراد خاص وارد می‌شد و به جامعه هدف نمی‌رسید.

وی افزود: مجلس و دولت به این جمع بندی رسیدند که ارز ترجیحی ساماندهی و هوشمند شود و این یارانه سنگین به سمت لایه‌های پایین جامعه، تولید و اشتغال برود.

بیشتر بخوانید:

هماهنگی ارکان دولت در اجرای سیاست‌های اقتصادی اهمیت ویژه‌ای دارد

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه به رغم حاشیه‌سازی‌ها و مانع تراشی‌های موجود مجلس و دولت برای حل مشکلات کشور در هوشمند و هدفمند کردن یارانه‌ها مصمم هستند، تأکید کرد: به عنوان مثال در حوزه یارانه‌ها در بخش ساختمانی دولت با قراردادن امکانات در اختیار افراد خاص تلاش دارد این محصولات با قیمت مناسب در کشور تولید شود، اما متأسفانه این محصولات با ارز یارانه‌ای در کشور تولید و بعد توسط افراد صادر می‌شود بنابراین مزایای یارانه‌ها به مردم نمی‌رسد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کارشناسان و اقتصاددانان کشور، جامعه دانشگاهی، دستگاه‌های اجرایی و قوه مقننه همگی اتفاق نظر دارند که ساماندهی ارز ترجیحی از ملزومات اصلاح ساختار اقتصاد است و باید صورت گیرد.

رضایی کوچی با اشاره به وجود ایراد در نحوه تخصیص حمایت‌های معیشتی به افراد جامعه، بیان کرد: سامانه ثبت اطلاعات یارانه‌ها به گونه‌ای است که بسیاری از افرادی که مشمول دریافت حمایت‌های معیشتی هستند این کمک‌ها را دریافت نکرده‌اند. براساس آنچه مقرر شده به جز دهک دهم جامعه، بقیه دهک‌ها مشمول دریافت هستند و تقریباً این کمک‌ها در اختیار 90 درصد جامعه قرار می‌گیرد.

وی گفت: از وزارت رفاه تقاضا داریم سامانه ثبت اطلاعات یارانه‌بگیران را هر چه سریعتر به روز رسانی کنند تا مردم بتوانند نسبت به دریافت حقوق یارانه‌ای خود اطمینان و آرامش خیال داشته باشند.

کد خبر: 1140660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =