ایرادهای اجرایی هوشمندسازی ارز ترجیحی باید برطرف شود

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ضرورت اصلاحات ارزی بر کسی پوشیده نیست، ولی این بدان معنی نیست که اجرای این طرح را بدون نقص بدانیم و معتقدیم باید اشکالات آن برطرف شود.

سیدمحسن دهنوی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ با اشاره به مشکلات موجود در نحوه دهک‌بندی مشمولان دریافت کمک‌های حمایتی دولت اظهار کرد: نظام پرداخت یارانه‌ها عادلانه و بهینه نیست این موضوع سال‌ها در کشور مطرح است.

وی ورود به اصلاحات اقتصادی و هوشمندسازی ارز را نشان شجاعت دولت عنوان کرد و افزود: کشور باید به سمت منظم شدن یارانه‌ها حرکت می‌کرد و مطمئن هستیم که این حرکت اتفاق خوبی در ساماندهی معیشت مردم دارد.

بیشتر بخوانید:

تیم اطلاع رسانی دولت در شروع کار هوشمند کردن ارز ضعیف بود

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اینکه اصلاحات ارزی از ضروریات کشور است بر کسی پوشیده نیست، ولی این بدان معنی نیست که اجرای این طرح را بدون نقص بدانیم و معتقدیم باید اشکالات آن برطرف شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از ایرادها تعلق نگرفتن یارانه به تعداد زیادی از مشمولان است که خوشبختانه دولت قول اصلاح آن را داده است و باید درست شود.

وی گفت: همچنین باید جلوی احتکار گرفته شود تا کمبودی در بازار کالاهای اساسی نباشد. در این زمینه نیازمند نظارت های جدی هستیم. لذا اصل تصمیم حذف ارز ترجیحی را درست و شجاعانه می‌دانیم که باید مورد حمایت باشد.

دهنوی با بیان اینکه مردم مطمئن باشند مجلس و دولت دغدغه اول و اصلیشان افزایش عدالت اجتماعی و ساماندهی معیشت آنان است، خاطرنشان کرد: این طرح به دلیل اینکه با معیشت مردم ارتباط مستقیم دارد، باید در اجرای آن دقت فراوان شود تا زندگی مردم دچار مضیغه و سخنی نشود در صورتی که این اتفاق بیفتد و طرح درست اجرا شود، آینده خوبی خواهد داشت.

عزم جدی دولت برای تولید دانش بنیان

وی همچنین با اشاره به تصویب طرح تولید دانش بنیان اظهار کرد: اجرایی شدن این قانون با توجه به نامگذاری سال خواهد توانست ریل‌گذاری جدیدی برای تولید دانش بنیان در کشور باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای تولید دانش بنیان عزم جدی دارد و در قانون بودجه هم منابع اجرایی شدن این طرح دیده شده است و مجلس نظارت خواهد کرد که آیین نامه اجرایی آن زودتر به تصویب برد و امیدواریم تا پایان سال شاهد اجرای این قانون باشیم.

کد خبر: 1140718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =