کنکور و آزمون| اولین مرحله کنکور ارشد فردا برگزار می‌شود/ دستورالعمل‌های بهداشتی برای حضور در جلسه آزمون

برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ از فردا چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ از فردا چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا جمعه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت. لازم به ذکر است بیش از ۶۴۷ هزار داوطلب متقاضی شرکت در این آزمون هستند.

 کارت ورود به جلسه آزمون ۲۵ اردیبهشت ماه توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

ثبت‌نام این آزمون در بازه زمانی از ۱۶ آذر آغاز شد تا ۲۷ آذر ادامه داشت. مرحله دوم ثبت نام از ۳ تا ۶ بهمن ۱۴۰۰ و مرحله سوم نیز ۲۰ تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ انجام شد.

به همراه داشتن این وسایل در جلسه آزمون ارشد ممنوع است

فرآیندبرگزاری آزمون از ساعت‌ ۸ صبح (هشت) است و در ورودی ِحوزه های امتحانی رأس‌ ساعت‌ ۷:۳۰ (هفت و سی) بسته خواهد شد، لذا داوطلبان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن ، ماسک سه لایه (بدون فیلتر) و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد. رد و بدل کردن این موارد در جلسه آزمون تخلف محسوب می شود.

داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن به جلسه آزمون اکیداً خودداری کنند. به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با داوطلبان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری رفتار خواهد شد.

به همراه داشتن تلفن همراه حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد. داوطلبان برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری لازم را به عمل آورند.

حوزه‌های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و … معذور هستند، بنابراین اکیدا توصیه می شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه چاپ کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری شود.

پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ از تاریخ ۲۸ اردیبهشت تا ۴ خرداد به صورت اینترنتی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش تکمیل شود.

داوطلبان در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری برای آنها لازم است حداکثر تا تاریخ ۶ خرداد ۱۴۰۱ از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی https://request.sanjesh.org با سازمان سنجش مکاتبه کنند. درخواست‌های واصله بعد از این تاریخ قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.

نظر به اینکه سوالات رشته‌های امتحانی مقطع کارشناسی ارشد به گونه‌ای طراحی شده است که برای پاسخگویی به سوالات دروس ذیربط نیاز به ماشین حساب نیست، لذا به داوطلبان تأکید می‌شودد برای پاسخگویی به سوالات هر یک از رشته‌های امتحانی نیاز به ماشین حساب نبوده و از ورود داوطلبانی که ماشین حساب برای شرکت در جلسه آزمون (از هر نوع آن) به همراه داشته باشند ممانعت به عمل خواهد آمد و با آنان برابر مقررات قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری رفتار خواهد شد.

با توجه به مصوبه یازدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی اریخ ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ شرکت در آزمون عملی و تشریحی در کدرشته های امتحانی ۱۳۵۰، ۱۳۵۱، ۱۳۵۲، ۱۳۵۶، ۱۳۵۷، ۱۳۵۸، ۱۳۶۰، ۱۳۶۲ و ۱۳۶۴ منحصراً برای داوطلبانی که براساس کارنامه نتایج اولیه در دوره روزانه مجاز باشند و تمایل به انتخاب رشته محل‌های دوره روزانه در فرم انتخاب رشته خود داشته باشند، ضرورت دارد.

به عبارت دیگر برای داوطلبانی که در دوره روزانه مجاز نشوند و یا در فرم انتخاب رشته خود رشته محل های دوره های غیرروزانه (نوبت دوم «شبانه»، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان، پیام نور) را درج کنند و یا برای انتخاب رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنند، آزمون عملی برگزار نخواهد شد. ملاک پذیرش در رشته محل های دوره های غیرروزانه نمره کل نهایی بدون احتساب آزمونهای عملی و تشریحی حسب مورد در هریک از کدضریب ها خواهد بود.

دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی

داوطلب باید زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابد. حوزه برگزاری آزمون از ساعت ۶:۳۰ صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور داوطلب خواهد بود.

برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکند. داوطلب باید از تردد بی مورد در محل آزمون جداً خودداری  کرده هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر داوطلبان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ کند.

همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.داوطلب باید- در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر داوطلبان مجاور، از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری کرده و هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده کند. درصورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کند.

داوطلب در صورت داشتن سئوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت کند. در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشد. به پیام‌هایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کند.

داوطلب سعی کند از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می شود نظیر صندلی ها، دستگیره درب ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و… خودداری کرده و از دستمال کاغذی استفاده کند. چنانچه داوطلب مبتلا به بیماری کرونا است در زمان ورود به حوزه برگزاری آزمون، (با ارائه رسید نتیجه آزمایش PCR) مسئولین حوزه را مطلع کند تا پیش‌بینی‌های لازم را در این خصوص بعمل آورند. 

گفتنی است ماده ۵ تخلفات و جرایم قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری برای اطلاع داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ درج شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1140784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =