آخرین وضعیت گرد و غبار در جنوب ایران / مراجعه ۶۵۳ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

تعداد ۶۵۳ بیمار دارای علائم تنفسی به دلیل وقوع گرد و غبار در ۲۴ ساعت گذشته به مراکز درمانی خوزستان مراجعه کردند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کشور ایران روی کمربند گرد و خاک جهان قرار دارد، بنابراین پدیده گرد و غبار در کشور ما امر جدیدی نیست.

محمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی در رابطه با منشا اصلی گرد و خاک این روزها گفت: براساس تصاویر ماهواره‌ای منشأ این گردوخاک در کشور عراق است.

 امّا جواب چرایی تشکیل کانون گرد و خاک در عراق و سوریه را در ترکیه باید یافت. سیاست سدسازی گسترده ترکیه عامل اصلی خشک شدن تالاب‌ها و نخلستان‌های عراق است. سد ایلسو یکی از این موارد است.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت گرد و غبار در غرب ایران / تداوم اوضاع بحرانی در استان کرمانشاه

علی‌رغم حواشی گسترده‌ای که سد ایلیسو داشت، در آبان ماه سال گذشته توسط اردوغان افتتاح شد و شروع به آبگیری بر روی رود دجله کرد. اردوغان در مراسم آبگیری این سد گفت: «سد ایلیسو بهترین جواب برای دشمنان قسم خورده ترکیه است.

«علیرضا شهیدی» در میزگرد بررسی عوامل مؤثر بر افزایش ریزگردها گفت: پیش از این تا گرد و غباری بلندمی شد به طور کلی گفته می‌شد منشأ خارجی دارد، اما در گرد و غبار اخیر که اکثر استان‌ها را هم درگیر کرد مشاهده شد قسمت اعظم گردوغبار موجود در هوا منشأ داخلی داشت.

یکی از استان هایی که در وضعیت بحرانی گرد و غبار قرار دارد خوزستان است.

تا جایی که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پیش از ظهر امروز در گفتگویی رسانه‌ای بیان کرد: در پی وقوع پدیده وقوع گرد و غبار از ۲۶ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری، تعداد ۶۵۳ نفر با علائم تنفسی به مراکز درمانی خوزستان مراجعه کردند.

حبیب حی‌بر گفت: ۵۹۱ نفر از این افراد به صورت سرپایی درمان و ۵۴ نفر در بخش‌های عادی بیمارستان‌ها بستری شدند. ۱۶ نفر نیز در بخش‌های ویژه بستری شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1140895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =