بازیکنان پرسپولیس ۳ کیلومتر هم نمی‌دوند اما قرارداد میلیاردی می‌خواهند

بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد که ادامه حضور یحیی گل‌محمدی در این تیم به‌صلاح سرخپوشان نخواهد بود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، محمود شافعی با اشاره به شکست پرسپولیس مقابل سپاهان و از دست رفتن شانس قهرمانی اظهار داشت: قبلاً هم گفته بودم که این بازیکنان تیم هستند که باید شرایط را درک کنند و اگر این اتفاق رخ ندهد به تکرار قهرمانی خدشه وارد خواهد شد. در دیدار با سپاهان بازیکنان شاید 60 درصد خودشان هم نبودند، در حد لیگ یک بازی کردند و کیفیت لیگ برتری نداشتند. آنها متوجه نیستند در چه‌تیمی بازی می‌کنند چون از طریق دلال‌ها قرارداد میلیاردی بسته‌اند و کک‌شان هم نمی‌گزد که قهرمانی از دست رفته است.

وی تأکید کرد: وقتی سرمربی به‌عناوین مختلف، محرومیت یا استعفا، از چرخه کار فنی خارج شود، خود به خود بازیکنان فاصله‌ای را که باید از نظر ارتباط فنی بگیرند از دست می‌دهند، حمید مطهری هم نتوانست این فاصله را از بین ببرد. تیم هیچ کدام از کارهای تاکتیکی معمولش را در چند بازی اخیر نداشت، حتی مقابل پیکان و ذوب‌آهن هم نتوانست آن را پیاده کند، یعنی در نبود گل‌محمدی، دستیارش که نفر مورد اعتمادش هم هست، نتوانست فاصله را پر کند. یحیی اگر حرفه‌ای‌تر نسبت به شغلش نگاه می‌کرد این فاصله ایجاد نمی‌شد، هر مسئله‌ای که بود، در نهایت باعث رنجیده شدن هواداران شد و هیچ چیزی نمی‌تواند آن را جبران کند.

بیشتر بخوانید:

درخشان: هواداران پرسپولیس صبور باشند

شافعی بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی و مسائلی از این دست را بهانه دانست و افزود: اینها توجیه از طرف کادر فنی و بازیکنان است. وقتی سطح کیفی بازیکن پایین باشد، آنها به مسائلی از این دست رو می‌آورند که "پول نگرفتم، مصدوم شدم و پنجره بسته بود"! بازیکن باید اندازه و قدمت باشگاه و ارزش آن را بداند که بالای 60 درصد این را نمی‌دانند.
شجاعی چه مشکلی دارد؟ او قرارداد میلیاردی بسته است، در حالی که باید پولی هم به پرسپولیس می‌داد که بتواند اینجا بازی کند.
مهدی عبدی با چه‌کیفیتی مدعی قرارداد میلیاردی است؟ چون راحت به پرسپولیس آمده‌اید، قدرش را نمی‌دانید.
عیسی آل‌کثیر 9 ماه بود که باید رباطش را عمل می‌کرد، اما این کار را انجام نداد. عدم مدیریت فنی و برنامه‌ریزی باشگاهی است که این مشکلات را به‌بار می‌آورد.

وی در مورد اینکه بهتر است گل‌محمدی با پرسپولیس ادامه دهد و یا اینکه مربی دیگری جایگزینش شود، گفت: به‌نظر من ظرف یحیی در پرسپولیس پُر شده است و از نظر فنی ایده نویی نمی‌تواند داشته باشد. مسیری که اخیراً رفت، خروجی نداشت و مربی‌ای در این جایگاه بهتر است تیمش را عوض کند تا کسی بیاید که تیم را در جایگاه قهرمانی قرار دهد و باز هم بتواند چند قهرمانی پیاپی را به دست آورد، هم می‌شود گزینه داخلی داشت و هم خارجی. ساختار باشگاه و تفکر مربی و بازیکن باید عوض شود و پوست‌اندازی کامل اتفاق بیفتد. میلان چند سال قهرمان نشد، 3ـ4 سال با یک مربی کار کرد تا دوباره مدعی قهرمانی شد و در لیگ قهرمانان هم نتیجه گرفت، اینجا فقط پول دادن‌مان در فوتبال حرفه‌ای شده است.

این پیشکسوت اضافه کرد: مهدی عبدی یا سعید آقایی سه کیلومتر هم نمی‌دوند اما ادعای قرارداد میلیاردی دارند. یک مدیر فوتبالی که رأس باشگاه قرار بگیرد، اقتدار را دوباره به تیم برمی‌گرداند. بازیکن باید از مربی حساب ببرد.

شافعی قهرمانی استقلال را به‌خاطر ثبات ترکیبش دانست و گفت: در چند هفته گذشته دیدیم که این تیم کمترین تغییرات را در تیمش داد و اگر هم تغییری داد، وضعیت و آرایش تیمی‌اش را بهتر کرد. بازیکنی بیرون رفت و بازیکن جدید یا گل زد و یا گل ساخت. حُسن کار فرهاد مجیدی، ثبات ترکیبش بود و روی سیستم تاکتیکی‌اش که از آن جواب گرفته است، اصرار داشت، همین مسئله قهرمانی‌اش را تضمین کرد ولی در پرسپولیس حال آدم دیگر از این‌همه تغییر سیستم بد می‌شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1140995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =