۱۵۰۰ دانشجو از واحد اصفهان در صنعت فعال هستند

رئیس دانشگلاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: در حال حاضر  حدود ۲۵۰۰ دانشجوی  متقاضی برای ورود به صنعت در واحد اصفهان وجود دارد که در حدود ۱۵۰۰ آنها در صنعت فعال هستند. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و رویداد عصر امید صبح امروز ۳۱ اردبیهشت در سالن حافظ برگزار شد.

 پیام نجفی رئیس دانشگلاه آزاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه فراهم کردن زیرساخت‌ها برای تحقیق و پژوهش جزو اولویت‌های این دانشگاه است، اظهار کرد: هم اکنون زیر ساخت‌های نرم افزاری بسیار مناسبی در بیشتر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده است تا شاهد تحول در حوزه پژوهش و فناوری باشیم.

رئیس دانشگلاه آزاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: بسترهای مناسب برای فعالیت‌های دانش بنیان در دانشگاه ازاد اسلامی واحد اصفهان وجود دارد و همین امر باعث شده تا نتایج این تحقیقات علمی و کاربردی باشد.

وی با تاکید بر اشتغال‌زایی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در همکاری با صنعت باعث شده تا دانشجویان بتوانند هم زمان با دوران تحصیل به اشتغال نیز بپردازند. دانشگاه در این میان نقش فراهم کننده امکانات و نظارت را برعهده دارد. این همکاری بیشتر در رشته تخصصی و موضوعاتی است که کشور به آنها نیاز دارد.

نجفی با اشاره به هم گرایی صنعت و دانشگاه عنوان کرد: در حال حاضر صنعت در موضوعات خاص نیاز به نیروی متخصص دارد. این رشته‌ها شامل رشته‌های فنی و مهندس و علوم پایه کشاورزی است. متاسفانه اقبال دانشجویان و توجه دانشجویان به رشته‌ها کم شده است. در نتیجه در آینده کشور دچار بحران آموزش و متخصص در این رشته‌ها و صنعت خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: در حال حاضر  حدود ۲۵۰۰ دانشجوی  متقاضی برای ورود به صنعت در واحد اصفهان وجود دارد که در حدود ۱۵۰۰ آنها در صنعت فعال هستند. 

وی ادامه داد: ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی با صنایع و کارخانه‌ها در کل کشور بسیار فعال و سازنده است و در چند سال اخیر صنعت از آنها اشتغال دانشجویان این دانشگاه بسیار هم استقبال می‌کند. به عنوان مثال طرح پایش نیز در این راستا شکل گرفته است.

نجفی  اضافه کرد: در گذشته صنعت موضوعات را انتخاب و به دانشگاه ارائه می‌داد؛ اما در حال حاضر صنعت و دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مشترک و هم زمان این نظام موضوعات را در نظر می‌گیرند. 

وی یادآور شد: رویداد ملی «عصر امید» از شرکت‌های دانش بنیان و محققان دانشگاه آزاد اسلامی نوپا حمایت می‌کند تا زنجیره اشتغال، آموزش و پژورهش در صنعت و فناوری دانش بنیان به خوبی شکل گیرد.

نجفی در پایان خاطر نشان کرد: در واحد اصفهان با حمایت های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، طرح‌های کلان دانش بنیان مانند دانش ملی بذر، مقابله با ریز گردها و بیابان زدایی و محیط زیست و کشاورزی و آنالیز مواد غذایی و حوزه آب و موضوعات فرهنگی انجام شده است. این استان با همکاری و همراهی صنایع بزرگ و کوچک در رویداد ملی عصر امید شرکت کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =