تولید دستگاهی که از قفل شدن چرخ خودرو جلوگیری می‌کند/ اشتغالزایی ۲۵ نفری هر برد داخلی

رئیس شرکت دانش‌بنیان بسامد گستر گفت: با توجه به قیمت نمونه خارجی و مشکلات تحریم، هر برد داخلی مدولاتور ترمز ABS، در حدود ۱ تا ۲.۵ دلار صرفه جویی ارزی ایجاد کرده و همچنین به‌صورت مستقیم منجر به اشتغال ۲۵ نفر می‌شود.

میثم رحیمی آتانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره دستگاه برد مدولاتور ترمز ABS اظهار کرد: این دستگاه همان ترمز ضد قفل است و به عنوان یک برد کنترل ECU خودرویی، سرعت چهار چرخ خودرو را به کمک سنسورهای مجاورتی محاسبه می‌کند.

وی ادامه داد: در لحظه‌ای که راننده ترمز می‌گیرد، در صورت ناهمگونی و اختلاف سرعت بین چرخ‌ها، برد مدولاتور به کمک شیرهای برقی فشار هیدرولیک پشت ترمز چرخ‌ها را کاهش یا افزایش می‌دهد تا سرعت چهار چرخ خودرو برابر شود. این عمل منجر به آن می‌شود که تعادل خودرو در هنگام ترمز حفظ و از قفل شدن چرخ‌ها جلوگیری شود.

رئیس شرکت دانش‌بنیان بسامد گستر فردا درباره وضعیت برد مدولاتور ترمز ABS گفت: در حال حاضر برد طراحی شده این شرکت به مرحله تولید انبوه رسیده است. عملکرد این برد همانند مدولاتور شرکت های معتبر از جمله یوفین، ماندو و غیره است.

وی با اشاره به تاثیر تحریم‌ها در خرید قطعات خودرو خاطرنشان کرد: متاسفانه با توجه به تحریم‌های شدید صنعت خودرو امکان خرید این قطعه از شرکت‌های معتبر وجود ندارد. همچنین بحران جهانی «چیپ ست» به‌شدت منجر به افزایش قیمت قطعات الکترونیکی خودروها در سطح جهانی شده است.

به گفته شرکت کننده رویداد عصر امید، تا کنون هیچ کدام از شرکت‌های معتبر قطعه سازی داخلی نیز موفق به طراحی و ساخت برد مدولاتور نشده‌اند. هم اکنون این شرکت موفق به ارائه بردمدولاتور ترمزABS بومی شده است که مورد تایید شرکت خودروسازی است.

رحیمی آتانی افزود: قرارداد 300 هزار عددی برد مدولاتور ترمزABS نیز منعقد شده است. با توجه به قیمت نمونه خارجی و مشکلات تحریم، هر برد داخلی در حدود ۱ تا ۲.۵ دلار صرفه جویی ارزی ایجاد کرده و همچنین به‌صورت مستقیم منجر به اشتغال ۲۵ نفر می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141285

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عباس نجفی پور IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      1 0
      شرکت های دانش بنیان این روزها دارن خیلی خوب عمل میکنند و ثابت کردند اگر اصطکاک ها کم بشه حرف های زیادی برای گفتن دارند. در صنعت الکترونیک حتی اگر در ساخت بورد ها خودکفا شویم، در تامین ادوات نیمه هادی وابسته هستیم و با توجه به دانش موجود در کشور در این زمینه زمان آن رسیده که به صورت جدی به سمت تولید قطعات نیمه هادی به صورت بومی برویم ...