رشد ۲۵ درصدی مقالات دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر

 رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به پیشرفت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پژوهشی و چاپ مقالات، گفت: آمارهای علم‌سنجی حاکی از آن است که تعداد مقالات دانشگاه آزاد اسلامی طی سه سال گذشته از ۹ هزار به بیش از ۱۲ هزار مقاله رشد داشته که این پیشرفت را مرهون فعال شدن قوه ممیزه و عملکرد سیستم نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی در جهت‌دهی، رشد و کیفیت مقالات هستیم. علاوه بر رشد ۲۵ درصدی در تعداد مقالات، سهم مقالات Q۱ به ۶۰ درصد رسیده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،  محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیأت ممیزه دانشگاه که صبح امروز در سازمان مرکزی برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای هسته دانا و قوه متفکره است، گفت: در مدتی که افتخار حضور در این مسئولیت را دارم، تلاش کردیم دانشگاه آزاد اسلامی را به خوبی شناخته و براساس ظرفیت های عظیم آن، حرکت جدی و مؤثری داشته باشیم. از این رو سند تحول و تعالی دانشگاه براساس اسناد بالادستی تدوین شد.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای سرمایه های انسانی، تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی، زیرساخت های بی نظیری است که در دیگر مراکز آموزش عالی کشور به چشم نمی‌خورد. به عنوان نمونه یکی از اعضای فقید هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) با همت و دانش خود توانست یک لاین بذر را راه‌اندازی کرده و آن را به محصول و مزرعه برساند. این در حالی است که راه‌اندازی لاین بذر کاری علمی و فناورانه است و جای آن در کشور ما خالی بود.

 طهرانچی با اشاره به پیشرفت های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پژوهشی و چاپ مقالات، گفت: آمارهای علم‌سنجی حاکی از آن است که تعداد مقالات دانشگاه آزاد اسلامی طی سه سال گذشته از ۹ هزار به بیش از ۱۲ هزار مقاله رشد داشته که این پیشرفت را مرهون فعال شدن قوه ممیزه و عملکرد سیستم نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی در جهت‌دهی، رشد و کیفیت مقالات هستیم. علاوه بر رشد ۲۵ درصدی در تعداد مقالات، سهم مقالات Q۱ به ۶۰ درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: انسجام علمی که برای کیفیت‌بخشی و نظارت در دانشگاه، یک ضرورت به شمار می رود، در دانشگاه آزاد اسلامی محقق شده است؛ به طوری که این نظارت علاوه بر اعضای هیأت علمی، به نظام PhD و دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی نیز تعمیم یافته و برای ارزیابی و ارزش‌گذاری دوره تحصیلی دکتری، یک هیات ۹ نفره کیفیت آموزشی و پژوهشی دانشجویان را بررسی می کنند. این در حالی است که چنین هیات و سازوکاری در دیگر مراکز آموزش عالی کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، دانش تخصصی و توانایی حل مسئله دانشجویان را توأمان افزایش می‌دهد، گفت: شاه‌کلید موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی و به طور کلی نظام آموزش عالی، اقبال مردمی است. به همین دلیل، دانشگاه متأثر از اثرات محیطی و اجتماعی است. دانشگاه آزاد اسلامی به منظور حرکت جدی و مؤثر در جامعه، سند آمایش اقتصادی اجتماعی هر استان را تهیه کرده تا متناسب با آن، جهت‌گیری مناسب داشته باشد. در این رویکرد، کشور به ۹۰ ناحیه تقسیم شده و برای هر ناحیه یک سند مأموریت‌گرایی در حال تدوین است.

طهرانچی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به دیگر نهادها و مراکز آموزش عالی، درک اجتماعی بالایی داشته و تحولات را به سرعت دریافت می کند و در پاسخ به این تحولات، منعطف است. از این رو بنا داریم در راستای تحقق سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و براساس اسناد آمایش استان ها، پاسخ مناسب به تحولات اقتصادی، اجتماعی و فناورانه داشته باشیم و دانشگاه آزاد اسلامی را به صورت مجموعه‌ای مزیت‌محور، مسئله‌محور و آینده‌نگر پیش ببریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری رویداد عصر امید همزمان با چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: رویداد ملی عصر امید ادبیات جدید دانشگاه آزاد اسلامی است که در آن به جای سخن از تعداد کلاس، رشته، واحدهای دانشگاهی و... ایده ها، شرکت های دانش بنیان، زیرساخت ها و ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی به نمایش گذاشته می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =