ورود دقیقه نودی مافیای خودرو برای حفظ وضع موجود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تجربه مقابله با مافیای خودرو نشان داده تلاش‌ها برای ساماندهی بازار خودرو و مقابله با وضع موجود در دقیقه نود خنثی می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، زهره سادات لاجوردی با بیان اینکه سال‌هاست شاهد افزایش بی‌رویه قیمت خودر به موازات کیفیت پایین آن هستیم، اظهار کرد: بی کیفیتی خودرو تاکنون خسارات جبران‌ناپذیری مالی و جانی برای متقاضیان داشته است

وی افزود: هر بار با اوج گرفتن نارضایتی مردم و ورود مسئولان، وعده‌های مختلفی همچون ارتقای کیفیت، استانداردسازی ایمنی، افزایش تیراژ از سوی خودروسازان داده شده که متاسفانه نتیجه‌ای نداشته و تداوم این چرخه معیوب به ویژه در سال‌های اخیر، شدت یافته است.

بیشتر بخوانید:

روند نزولی بازار خودرو ادامه پیدا می‌کند؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدتهاست که کار این دو خودروساز از قصور گذشته تا جایی که طبق گزارشات پلیس سهم عمده‌ای از تصادفات جاده‌ای و مرگ و میر افراد به کیفیت نازل خودروها و ایمنی پایین آنها مربوط می‌شود، دپوی گسترده خودروها در پارکینگ‌ها جهت برهم زدن تعادل عرضه و تقاضا و تسهیل افزایش قیمت از طریق احتکار، فروش خودرو به نرخ چندبرابر قیمت تمام شده کارخانه و حذف رقابت در بازار داخلی و خارجی توسط جریان مافیایی تا جایی پیش رفته که علیرغم تأکیدات و نظریات کارشناسی اتحادیه واردکنندگان خودرو و سایر صاحبنظران، مافیای مذکور به انحای روش‌ها و بهره‌گیری از دستاویزهای مختلف مانع آزادسازی واردات می‌شود و اینها تنها گوشه‌ای از تخلفات این دو  شرکت خودروساز است. لیکن، با وجود همه فریادها و تذکرها همان روند را دنبال کرده و علناً به مردم، دولت و نمایندگان ملت، دهن‌کجی می‌کنند.

رشد قیمت خودرو عامل تورم در کشور 

وی افزود: امروز، صنعت خودرو اصالت خود را از دست داده و به بنگاه‌داری تبدیل شده است. افزایش بی‌ضابطه قیمت خودرو که ناشی از همان انحصار است به یکی از عوامل اصلی ایجاد تورم در کشور و بالارفتن عمومی قیمت سایر اجناس تبدیل شده است. هزینه‌های تمام شده آن از جیب مصرف‌کننده‌ای که هیچ حق انتخابی ندارد، پرداخت می‌شود و خودروسازها به دلیل مالیات سبز قیمت خودرو را افزایش می‌دهند یعنی چون خودروی آنها آلاینده است پول بیشتری از مردم می‌گیرند!! در نتیجه، تا زمانی که انحصار وجود داشته باشد نمی‌توان افزایش کیفیت خودروها و کاهش سهم وسایل حمل و نقل در کاهش آلودگی کلانشهرهایی مانند تهران را انتظار داشت.

مردم خواهان خودرویی ارزان و ایمن هستند

نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مردم مستحق خودرو با کیفیت هستند، گفت: مردم خواهان خودرو ارزان و ایمن، با مصرف سوخت کم، شکل و ظاهری مطلوب هستند و برخورداری از خودرویی با این مشخصات حق مسلم مردم ماست به خصوص حالا که صدای اعتراض و حق‌خواهی مردم بلند شده است و رهبر معظم نیز در همین باب، حق را از آنِ مردم دانسته و اذعان نمودند که "صنعت خودرو علیرغم حمایت همه‌جانبه و بی‌دریغی که سال‌ها از آن شده نه کیفیتش خوب است و نه مردم راضی‌اند"، جای تردید برای هیچ مسئولی باقی نمی‌ماند که با مافیای خودرو در هر لباس و مقام و منصب و با هر بهانه‌ای که عَلَم می‌کنند، برخورد نموده و راه حل اساسی برای مقابله با اجحاف خودروسازان یعنی رفع انحصار حاکم را از بین ببرند.

ورود دستگاه قضا به عنوان مدعی‌العموم

عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به صحبت‌های رهبر انقلاب در مورد تولیدات خودروسازان داخلی خاطرنشان کرد: سخنرانی رهبری در باب خودروسازها و صحه‌گذاری بر حقوق مردم نه تنها راه ورود دستگاه قضا به عنوان مدعی‌العموم و مدافع حقوق عامه را هموار ساخته بلکه در استیفای حقوق مردم بر همگی مسئولان و نمایندگان ملت نیز حجت را تمام کرده است. مسئولان باید توجه داشته باشند که  این موضوع علاوه بر استیفای حق مردم، یک مسئله هویتی و ملی است و برخورد با مافیای خودروساز و رفع انحصار از آنها باعث افزایش اعتماد به نفس و رضایتمندی ملی خواهد شد؛ کما اینکه انباشت نارضایتی مردم از این دو شرکت خودروساز، محصولات آنها و نحوه تعامل ظالمانه و ناشایست آنان با مردم در سال‌های اخیر، به پای نظام نوشته شده و خواهد شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تجربه مقابله با مافیای خودرو در ادوار مختلف نشان داده که همه تلاش‌ها جهت ساماندهی بازار خودرو و مقابله با وضعیت موجود در دقیقه نود خنثی می‌شود.

منبع: خانه ملت

کد خبر: 1141584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =