کار در کانادا: مشاغل مورد تقاضا در کانادا چیست؟

اگر قصد دارید در کانادا زندگی کنید، حالا بهترین زمان برای مهاجرت به این کشور است چراکه در حال حاضر شرایط زندگی و کاری این کشور از چشم انداز بسیار خوبی برخوردار است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کانادا دارای یکی از باثبات‌ترین اقتصادهای دنیا بوده و در آن موقعیت‌های شغلی بسیار زیادی برای مهاجرین وجود دارد. برای اینکه ببینید در کانادا چقدر شانس اشتغال دارید، تنها کافی است که مشاغلی که در این کشور برای مهاجرین در دسترس هستند را ارزیابی کرده و حرفه‌ای که متناسب با مدرک و توانایی‌هایتان است را انتخاب کنید. رشد صنایع کانادا باعث شده که نیاز این کشور به متخصصان آموزش دیده و ماهر به سرعت افزایش پیدا کند.

برای این که بتوانید فرصت های شغلی قابل دستیابی در کانادا را بررسی کنید، حتماً باید فهرست ملی طبقه‌بندی ملی مشاغل (NOC) را چک کنید. به علاوه، مطالعه این فهرست تا حدودی به شما نشان خواهد داد که در کدام استان‌ها شانس بیشتری برای استخدام دارید. در حال حاضر، کلاً سه برنامه برای مهاجرت کاری به کانادا وجود دارد، که از بین آن‌ها برنامه ورود سریع به کانادا (Express Entry) و برنامه انتخاب استانی (PNP) روند ساده‌تر و سریع‌تری داشته و به شما کمک می‌کنند تا پروسه مهاجرتتان را به سرعت شروع کنید. اگر در پروسه این برنامه‌ها همه چیز خوب پیش برود، در مدت کمی یک پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای کانادایی یا جاب آفر کانادا دریافت خواهید کرد.

 البته، مدل مهاجرت با برنامه ورود سریع بیشتر مناسب آن دسته از مهاجران ماهری است که مایل‌اند برای همیشه در کانادا کار و زندگی کنند. پروسه شرکت در این برنامه بسیار ساده بوده و روند پر کردن فرم‌های آنلاین آن کاملاً شفاف است به طوری که « هر سال بیش از ۳۰۰،۰۰۰ نیروی کار خارجی با ویزای کار کانادا وارد این کشور می شوند.  »

پرتقاضاترین فرصت‌های شغلی در کانادا در سال‌های 2022 و 2023

نمایندگی فروش

نمایندگی فروش یکی از مشاغل مورد تقاضا در کانادا است. اگر روابط عمومی خوبی دارید و می‌توانید دیگران را به خرید محصولاتتان متقاعد کنید، در این صورت این بهترین شغل برای شما است. یک نماینده فروش، خود می‌تواند تأثیر خیلی زیادی در موفقیت یک شرکت داشته باشد. در حال حاضر در بانک مشاغل کانادا بیش از 8،500 تقاضا برای مشاغل نمایندگی فروش وجود دارد. به علاوه، دستمزد این حوزه شغلی نیز بالا است، به طوری که پرداختی سالیانه به یک نماینده فروش 52،000 تا 64،000 دلار کانادا است. طبق فهرست طبقه‌بندی ملی مشاغل (NOC) نمایندگی فروش چند زیرشاخه دارد که متقاضیان می‌توانند تحت عنوان نماینده فروش برای هرکدام از آن‌ها در کانادا درخواست استخدام بدهند.

فهرست NOC به شرح زیر است:

NOC

شغل

6211

سرپرست خرده فروشی

6221

متخصص فنی فروش- عمده فروشی

6222

خریداران خرده فروشی و عمده فروشی

6231

نمایندگی‌ها و کارگزاری‌های بیمه

6232

مشاوران و فروشندگان املاک

6235

نماینده فروش مالی

حسابدار

در کانادا، دومین شغل پرتقاضا برای مهاجران حسابداری است. تمام کسب و کارها نیاز دارند که سوابق و امور مالی‌شان به طور منظم ثبت و بررسی شود، و به همین خاطر اگر شما در حسابداری مهارت داشته باشید می‌توانید برای هر شرکتی یک نیروی مهم و حیاتی باشید. به علاوه، در کانادا این شغل از سایر مشاغل باثبات‌تر بوده و درآمد سالانه آن بین 63،000 تا 75،000 دلار کانادا است. در طبقه‌بندی مشاغل NOC دو کد برای این نوع شغل در نظر گرفته شده است: 0111 برای مدیران مالی و 1111 برای حسابرسان مالی و حسابداران.

مدیر پروژه‌های مهندسی

کانادا

کانادا، خصوصاً در مناطق انتاریو و ساسکاچوان در بخش تولید در حال رشد است. این حوزه کاری شامل مشاغلی با درآمد بالا است چنانکه برای شغل شناخته شده «مدیریت پروژه‌های مهندسی» فرصت‌های استخدامی زیادی با امکان ترفیع و امتیازات دستمزدی زیادی وجود دارد. متقاضیان این شغل می‌توانند شانس خود را برای استخدام در هر دو بخش دولتی و خصوصی امتحان کرده و سالانه درآمد بالایی معادل 74،000 تا 92،000 دلار کانادا کسب کنند. کد شغلی این گروه 0211 است.

تحلیلگر کسب و کار (Business Analyst)

یکی از حوزه‌هایی که در سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیری بوده پروفایل تحلیلگر کسب و کار است. این پروفایل مستلزم درک بالایی از نوآوری، فناوری و ویژگی‌های مدیریتی بوده و به همین دلیل حوزه جامعی است که مستلزم مجموعه‌ای از توانایی‌ها و قابلیت‌های مختلف می‌باشد. این حوزه جدید دارای ابعاد متنوعی بوده و حقوق سالانه‌ آن معادل 73،000 تا 87،000 دلار کانادا است.

کدهای شغلی مربوط به این گروه شغلی عبارتند از:

کد NOC

شغل

1122

مشاغل حرفه‌ای در زمینه مدیریت و مشاوره کسب و کار

2171

تحلیلگر و مشاور سیستم‌های اطلاعاتی

4162

اقتصاددان و محقق و تحلیلگر سیاست‌های اقتصادی

4163

کارمند توسعه کسب و کار و محقق و مشاور بازاریابی

 مدیر پروژه‌های فناوری اطلاعات

کانادا

امروزه، اکثر صنایع تکنولوژی محور هستند. به همین خاطر، اگر از جدیدترین دستاوردهای تکنولوژیکی اطلاع دارید و می‌توانید در این حوزه دست به نوآوری بزنید، در این صورت این شغل بهترین گزینه برای شما است. در حال حاضر در بانک مشاغل کانادا برای این شغل پرمنفعت 1،989 موقعیت استخدامی موجود بوده و درآمد سالانه آن نیز حدود 90،000  تا 114،000 دلار کانادا در سال است. کد شغلی مدیریت سیستم‌های رایانه‌ای و اطلاعات (Computer and Information System Manager)0213 است.

مدیر حسابداری

پیشرفت هر کسب و کار و شرکتی تا حد زیادی به مدیریت صحیح حساب‌های آن شرکت بستگی دارد. این شغل یکی از عناصر مهم در موفقیت هر شرکتی بوده و کسی که دارای مهارت‌های لازم در زمینه حسابداری باشد همیشه درآمدی بین 75،000 تا 92،000 دلار کانادا دریافت می‌کند. کدهایی که در فهرست NOC به این گروه از مدیران خدمات کسب و کار اختصاص داده شده‌اند برای مدیران فروش شرکتی 0125 و 0601 هستند.

مهندسان نرم‌افزار

اگر به زبان‌های برنامه نویسی علاقه داشته و در آن‌ها مهارت دارید پس به احتمال زیاد به تولید نرم‌افزارها هم علاقه زیادی خواهید داشت. کانادا برای آن دسته از افراد فعال در حوزه‌های تکنیکی که در زمینه کاری خود کارآمد هستند چشم‌انداز گسترده و فرصت‌های شغلی بسیار زیادی دارد. چراکه این مهارت‌ها باعث ایجاد نرم افزارها و دیتابیس‌هایی می‌شوند که به می‌توانند به مدیریت عملیات‌های کسب و کارهای مختلف کمک فراوانی کنند. حقوق سالانه برای افرادی با چنین توانایی‌های 83،000 تا 99،000 دلار کانادا است.

متخصصان جذب نیرو

یک متخصص جذب نیرو می‌تواند به یک شرکت کمک کند تا منابع انسانی خوبی پیدا کند. این شغل تقریباً در همه سازمان‌ها وجود دارد. به واسطه مهارت در چنین شغلی، شما هم می‌توانید به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک کنید تا کارکنان مناسبی با کارایی بالا انتخاب نمایند. حقوق سالانه این سمت شغلی، که هر ساعت نیز موقعیت استخدامی جدیدی برای آن ایجاد می‌شود، 59،000 تا 71،000 دلار کانادا است. کد شغلی برای این شغل 1223 است.

جوشکار

کانادا در نظر دارد تا سال 2028 تعداد 23،000 جوشکار جدید را در صنایع خود جذب کند. بیشترین تقاضا برای مشاغل جوشکاری در استان‌های بریتیش کلمبیا و جزیره پرنس ادواردز وجود دارد. البته، کسانی که در زمینه جوشکاری تجربه دارند در کل کانادا از شانس بسیار بالایی برای استخدام برخوردار هستند. متوسط سالانه‌ی درآمد یک جوشکار 50،000 دلار کانادا است. کدهای شغلی اختصاص داده شده به این گروه شغلی عبارتند از 6552 و 6551.

کد خبر: 1141692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =