حضور ۵۰ گروه پژوهشی از دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در رویداد «عصر امید»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با اشاره به حضور ۵۰ گروه پژوهشی از این واحد در رویداد عصر امید، گفت: لمس فناوری یا واقعیت مجازی در زمینه VR و AR و با استفاده از هدست‌های مخصوص، امکان تبلیغات و فعالیت‌های مختلف دیگر را در یک بستر مجازی برای شما فراهم می‌سازد.

مهدی منصوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در رابطه با نقش دانشگاه آزاد در پیشرفت علمی کشور اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی سهم قابل توجهی از آموزش عالی کشور دارد و توانسته نقش موثری را در این زمینه ایفا ‎به‌طوری که امروز در هر خانواده ایرانی دانشجو یا فارغ التحصیل دانشگاه آزاد را مشاهده می‌کنیم. اغلب دانشگاه‌های کشور در سال های گذشته نتوانسته‌اند در زمینه مهارت‌آموزی به صورت شایسته ای عمل کنند و برنامه‌های خود را متناسب با نیازهای روز جامعه هماهنگ سازند. اخیرا دانشگاه آزاد اسلامی با احصا نقاز ضعف پیشین و رونمایی از سند تحول و تعالی ۵ ساله خود، رویکرد جدیدی برای تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین آغاز کرده است.

به گفته وی، مهم‌ترین نقطه قوت دانشگاه آزاد، ظرفیت عظیم نیروی انسانی متشکل از جمعیت متراکم دانشجویان جوان و توانمند، کارکنان خدوم و اساتید مجرب است که در مواقع نیاز تمام تلاش خود را در همکاری با دانشگاه به کار گرفته اند و همواره در ارزیابی های مختلف علمی درخشیده‌اند.تاسیس دانشکده های مهارت و کارآفرینی، مدارس عالی مهارتی و همچنین اجرای طرح‌های مختلف پویش و هر دانش آموز یک مهارت، از مصداق های توجه دانشگاه به مسئله مهارت‌آموزی است.

منصوری بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با دارا بودن ظرفیت های خوبی در حوزه پزشکی مانند دانشکده علوم پزشکی شاهرود، دانشکده داروسازی و مجموعه تحقیقاتی گیاهان دارویی دامغان، دانشکده دامپزشکی گرمسار و دانشکده پیراپزشکی سمنان، به عنوان یکی از واحدهای شاخص در این مورد شناخته می‌شود که توانسته‌ایم چند نمونه محصول سلامت را به مرحله ابتدایی تولید برسانیم. همچنین با توجه به اینکه سمنان یکی از اقطاب تولید قطعات خودرو در کشور است، زیرساخت‌های خوبی را در رابطه با رشته‌های فنی به‌خصوص مهندسی مکانیک ایجاد کرده‌ایم که دانشجویان‌مان با استفاده از آن‌ها مشغول فعالیت در این حوزه هستند و موفق به ساخت نمونه‌های اولیه قطعاتی شده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان عنوان کرد: ۵۰ زیرساخت، گروه پژوهشی و شرکت‌های فناور و خلاق از دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در رویداد عصر امید شرکت می‌کند. همچنین برگزاری یکی از ۲۴ رویداد جانبی این نمایشگاه را در با عنوان لمس فناوری برعهده ما است.  لمس فناوری یا واقعیت مجازی در حوزه VR  و AR، با استفاده از هدست‌های مخصوص امکان تبلیغات و فعالیت‌های مختلف دیگر را در یک بستر مجازی برای شما فراهم می‌سازد.

رویداد عصر امید فرصت گفت‌وگوهای دو و چند طرفه‌ای را برای اعضای خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی و همینطور صاحبان ایده و سرمایه بیرون از دانشگاه ایجاد می‌کند که منجر به هم‌افزایی آن‌ها و معرفی محصولات دانش‌بنیان و زیرساخت‌های فناور شرکت‌کنندگان می‌شود.لازمه استمرار تکاپویی که به واسطه این رویداد در واحدهای مختلف شکل گرفته است، بستگی به تلاش و پیگیری مسولان این واحدها دارد؛ اگر رویداد عصر امید را سرآغار حرکت دانشگاه در گام دوم خود در نظر بگیریم و اجرای سیاست‌گذاری‌های کلان دانشگاه را طبق برنامه‌ریزی‌ها دنبال کنیم می‌توان به تحول همه جانبه و مستمر دانشگاه آزاد اسلامی امیدوار بود.

انتهای خبر/

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

کد خبر: 1141711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =