نقدی بر سفرهای منطقه‌ای دولت / فعال سازی مرزها در تقویت اقتصاد ملی و محلی مؤثر است

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی معتقد است: رویکرد آقای رئیسی در توسعه روابط با همسایگان بسیار درست است، اما با استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور در این سفرها می‌تواند دستاوردهای بیشتری داشته باشد.

معین الدین سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به سفر سیاسی و اقتصادی رئیس جمهور به کشور عمان اظهار کرد: رویکرد آقای رئیسی در توسعه روابط با همسایگان خصوصاً در شرایط تحریم بسیار درست است و به نظرم به زودی اثر خودش را نشان می‌دهد.

وی افزود: فعال سازی مرزها به شدت در تقویت اقتصاد ملی و محلی مؤثر است و اکنون نیز بخشی از ثمرات آن نمایان شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با طرح این موضوع که دولت می‌تواند در این سفرها دستاوردهای بیشتری داشته باشد، تصریح کرد: کشور عمان که میزبان رئیس جمهور کشورمان شد، چیزی حدود 38 درصد جمعیتش بلوچ است و اینها دل در گرو  ایران دارند و خودشان را اصالتاً ایرانی می‌دانند.

بیشتر بخوانید:

جدیت سلطان عمان برای برقراری روابط با ایران

سعیدی با تأکید بر اینکه بهره گیری از ظرفیت‌های بالقوه کشور کمک می‌کند برنامه‌های دولت زودتر به نتیجه برسد، خاطرنشان کرد: در وزارت امور خارجه و سفرا از ظرفیت بی‌بدیل و توانمند بلوچ استفاده نمی‌شود در حالی که اینها می‌توانند در ارتقای روابط نقش کاتالیزور را ایفا کنند.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داشتیم دولت حداقل در سفر به عمان تعدادی از نیروهای توانمند و انقلابی بلوچ را با خود همراه و از ظرفیت‌های آنان استفاده می‌کرد که متأسفانه جای چنین تدبیری در حوزه برنامه ریزی دولت خالی است.

به گزارش ایسکانیوز؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی  رئیس جمهور دوشنبه دوم خرداد به دعوت رسمی «هیثم بن طارق» سلطان عمان و در رأس هیئتی عالی رتبه سیاسی و اقتصادی به کشور همسایه عمان سفر کرد. در این سفر یک روزه هیئت ایرانی ۱۲ سند همکاری در حوزه های انرژی، سیاسی، حمل و نقل، همکاری های دیپلماتیک، روابط تجاری و اقتصادی، علمی، محیط زیست و ورزشی بود توسط وزرای امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت، نفت، راه و شهرسازی و رئیس سازمان توسعه تجارت کشورمان و همتایان عمانی آنها به امضا رسید.

کد خبر: 1142285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =