اعلام آخرین جزئیات شهریه مدارس غیردولتی

مدارس غیردولتی می‌توانند تا ۵۰ درصد، شهریه برای فعالیت‌های فوق برنامه دریافت کنند/قرارگاهی برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش راه‌اندازی شده است

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی درباره جزئیات شهریه مدارس توضیحاتی ارائه کرد و گفت شهریه درصدی اعلام نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نیمه دوم خردادماه میزان افزایش شهریه مدارس غیردولتی مشخص می‌شود

احمد محمودزاده با بیان اینکه ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی در سطح کشور داریم، درباره جزئیات شهریه مدارس اظهار کرد: هنوز شهریه‌ای برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ـ۱۴۰۱ اعلام نشده است که بنا داریم شهریه را درصدی اعلام نکنیم و متناسب با عملکرد مدارس این شهریه اعلام شود.

وی افزود: شهریه مدارس بر اساس الگوی تعیین شهریه هرساله و با توجه به فرآیندهای تعلیم و تربیتی که در مدرسه انجام می‌شود همچنین اجرای سند تحول بنیادین و شاخص‌های کیفیت بخشی، فضا و نیروی انسانی، اعلام خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استان‌ها در حال تدوین شهریه برای مدارس هستند اعلام کرد: تعیین شهریه مراکز آموزشی را به استان‌ها واگذار کردیم که بر اساس الگو و شاخص‌هایی، شهریه اعلام می‌شود اما درباره مدارس غیردولتی باید متناسب با فعالیت‌های مدارس، شهریه اعلام شود.

محمودزاده با بیان اینکه کیفیت بخشی به مدارس و مراکز غیردولتی، موضوعات کنکور و المپیادهای دانش‌آموزی نیست اشاره کرد: تمام فرآیندها و مسابقات فرهنگی، تربیتی و ورزشی برای ما مهم است یعنی تعلیم و تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان در آموزش و پرورش و مدارس غیردولتی مدنظر خواهد بود.

وی با اعلام اینکه براساس قانون مدارس غیردولتی، این مدارس می‌توانند تا ۵۰ درصد، علاوه بر فعالیت‌های ثابت برای فعالیت‌های فوق برنامه نیز شهریه دریافت کنند اضافه کرد: مقرر کردیم عدد شهریه اعلام شده با عدد شهریه‌ای که از اولیا گرفته می‌شود، یکسان باشد که این رقم بجز فعالیت‌های فوق برنامه است تاکید داریم برنامه‌های ارائه شده در مدارس باید آموزشی، تربیتی و فرهنگی باشد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در ادامه به موضوع نامه یکی از مدیران کل آموزش و پرورش برای تأسیس مدرسه غیردولتی اشاره کرد و گفت: این مجوز لغو شده است ما تلاش می‌کنیم مجوز تاسیس مدارس را به افرادی دهیم که صلاحیت حرفه‌ای را براساس ماده ۹ قانون دارند. دستگاه‌هایی که صلاحیت حرفه‌ای مدرسه‌داری دارند می‌توانند در این موضوع ورود پیدا کنند.

محمودزاده با بیان اینکه در مطالعات مشخص شده به صورت میانگین ۱۸ درصد دانش‌آموزان دنیا در مدارس غیردولتی و ۱۳ درصد دانش‌آموزان از این تعداد در مدارس وابسته و موسسات درس می‌خوانند گفت: در مأموریت و رویکرد جدید به دنبال این هستیم که با هماهنگی موسسات مختلف، روند فعالیت را گسترش و توسعه دهیم، ظرفیت آموزش و پرورش را بالا ببریم و تراکم دانش‌آموزی را کاهش دهیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی به اجرایی شدن سند تحول بنیادین اشاره و بیان کرد: قرارگاهی برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش راه‌اندازی شده است تا برش‌های اجرایی در مدرسه و ستاد تعیین و محتواهای آموزشی بر اساس سند تحول اعلام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1142353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =