بایدن خواستار تشدید قوانین کنترل حمل سلاح گرم شد

رئیس جمهور آمریکا ضمن حمایت از آزاد ماندن تملک سلاح گرم در این کشور، اما خواستار تشدید قوانین کنترلی درخصوص حمل چنین سلاح‌هایی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، با افزایش تعداد حوادث تیراندازی در آمریکا طی هفته‌های اخیر و کشته شدن شمار زیادی از مردم این کشور از جمله کودکان، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا خواستار تشدید قوانین کنترلی بر آزادی حمل سلاح گرم توسط آمریکایی‌ها شد.

بیشتر بخوانید:

بایدن در قبال ایران دنباله‌رو سیاست‌های مخرب ترامپ است

بایدن شامگاه پنجشنبه گفت که متمم دوم قانون اساسی آمریکا که حق شهروندان را برای داشتن سلاح گرم تضمین می‌کند، مطلق نیست و لازم است کنترل بیشتری بر وجود سلاح‌ها در دست مردم اعمال شود.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در پیامی به مردم آمریکا درباره تلاش‌های دولتش در این زمینه توضیح داد: «من به فرهنگ، سنت‌ها و نگرانی‌های صاحبان قانونی سلاح‌های گرم احترام می‌گذارم. در عین حال، مانند همه حقوق دیگر، متمم دوم [قانون اساسی] مطلق نیست. آنها نامحدود نبوده و هرگز نخواهند بود».

رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت که افزایش موارد تیراندازی دسته جمعی در این کشور مستلزم اتخاذ «اقدامات معقول» توسط سران این کشور است.

بایدن همچنین افزود: «من می‌خواهم روشن کنم که این [اقدامات] به معنای گرفتن سلاح گرم از کسی نیست. در واقع، ما معتقدیم دارندگان سلاح گرم که مسئولیت‌پذیر بوده و مسئولانه رفتار می‌کنند باید الگویی برای همه صاحبان سلاح باشند».

وی در ادامه درخواست کرد تا خرید و فروش اسلحه جنگی نیمه‌خودکار دارای خشاب با ظرفیت بالا در ایالات متحده ممنوع شود، و قوانین کنترلی حمل سلاح گرم نیز تشدید گردد.

طبق قوانین این کشور در حال حاضر، آمریکایی‌ها می‌توانند اسلحه جنگی نیمه‌خودکار و خشاب‌هایی را با حداکثر ۳۰ گلوله خریداری کنند.

ریانووستی در خبر دیگری به نقل از رئیس جمهور آمریکا نوشت: «ما باید اسلحه‌های جنگی و خشاب‌های با ظرفیت بالا را ممنوع کنیم. و اگر نمی‌توانیم آنها را ممنوع کنیم، باید محدودیت سنی خرید آنها را از ۱۸ به ۲۱ افزایش دهیم».

بایدن همچنین بررسی‌های پیشینه‌ای سخت‌تر در مورد خریداران اسلحه، و همچنین برداشتن مصونیت تولیدکنندگان اسلحه در دادگاه‌ها و تغییر قوانین مربوط به داشتن سلاح گرم را پیشنهاد کرد.

این در حالی است که بامداد پنجشنبه تیراندازی در یک بیمارستان در ایالت اکلاهما حداقل ۴ کشته و تعداد زیادی مجروح برجای گذاشت که ضارب نیز در بین کشته‌شدگان قرار داشت.

پیش از این نیز تیراندازی یک شخص «سفید برترپندار» در ایالت نیویورک، منجر به کشته شدن حداقل ۱۰ نفر شد که بعضی از آنها از ناحیه سر هدف قرار گرفته بودند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1142973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =