اتحادیه اروپا مدعی همکاری با جامعه بین‌المللی برای حفظ برجام شد

نماینده اتحادیه اروپا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد کشورهای اروپایی با جامعه بین‌المللی برای حفظ برجام همکاری می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، نماینده اتحادیه اروپا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جلسه شورای حکام با موضوع «راستی‌آزمایی و نظارت بر ایران در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد» مدعی شد که کشورهای اروپایی با جامعه بین‌المللی برای حفظ برجام همکاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

امیرعبداللهیان: از حقوق ملت ایران در مذاکرات نمی‌گذریم

در این بیانیه آمده است: «اتحادیه اروپا بر تعهد راسخ و حمایت مستمر خود از اجرای کامل و موثر برجام تاکید می‌کند و مصمم است به همکاری با جامعه بین المللی برای حفظ این توافقنامه، که حائز اهمیتی راهبری برای معماری جهانی نظام منع اشاعه هسته‌ای است، ادامه دهد. اتحادیه اروپا از همه کشورها می‌خواهد که از اجرای این توافقنامه منطبق با قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد (۲۰۱۵) حمایت کنند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «اتحادیه اروپا از تلاش‌های دیپلماتیک فشرده در کمیسیون مشترک برجام و تماس‌های نماینده عالی اتحادیه اروپا به‌عنوان هماهنگ‌کننده برجام با همه شرکای مربوطه برای بازگشت ایالات متحده به برجام و ازسرگیری اجرای کامل همه تعهدات برجام توسط ایالات متحده و ایران حمایت می‌کند. اجرای کامل و راستی‌آزمایی شده تعهدات هسته‌ای ایران جامعه بین‌المللی را قادر خواهد نمود تضمین‌های لازم را دریافت کند.»

در بند دیگر این بیانیه تصریح شده است: «اتحادیه اروپا به مسائل مرتبط با خروج یکجانبه ایالات متحده از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها توسط این کشور اذعان دارد. در کنار اجرای کامل و راستی‌آزمایی‌شده تعهدات مرتبط هسته‌ای توسط ایران، لغو تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای جزو اجزای ضروری توافق است. اتحادیه اروپا به طور کامل به تعهدات خود از جمله لغو تحریم‌ها بر اساس برجام پایبند بوده است.»

کد خبر: 1143396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =