ضعف در مدیریت حوادث موضوعات ایمنی را به امنیتی تبدیل می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نبود فضای غالب برای مدیریت حوادث اجتماعی اجازه می‌دهد هر موضوع مرتبط با ایمنی با ورود رسانه‌های معاند به امنیتی تبدیل شود.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به تلاش‌ها برای امنیتی نشان دادن تمام حوادث کشور، اظهار کرد: به‌رغم تلاش سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی بیگانه و مؤلفه‌های ضد امنیتی که خارج از مرزها فعال است تا داخل کشور را ناامن کند، ایران اسلامی یکی از پایدارترین کشورها در حوزه امنیت است.

وی با بیان اینکه ایمنی و امنیت دو مقوله جدا و در عین حال وابسته به یکدیگر است، افزود: حوادث امنیتی تعریف خاص دارند و نمی‌توان هر موضوعی را در حوزه رفتار ضد امنیت تعریف کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ناهنجاری‌های اجتماعی گاه به پدیده‌های سیاسی منجر و در صورت ادامه به موضوع امنیتی تبدیل می‌شود. اکنون فاصله پدیده‌های اجتماعی و امنیتی کم شده است و چون عملیات روانی علیه کشور خارج از مرزها فعال است؛ هر اتفاقی در اذهان عمومی فضای امنیتی می‌گیرد و متأسفانه هیچ مدیریت غالبی برای کنترل آن در کشور وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

فضای فکری کشور در بزنگاه‌ها درست هدایت نمی‌شود 

به اعتقاد حیدری اکنون هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران از امنیت پایدار برخوردار نیست و موضوعی که وجود دارد نبود فضای غالب برای مدیریت حوادث اجتماعی است که اجازه می‌دهد هر موضوع مرتبط با ایمنی با دست اندازی‌ها به امنیتی تبدیل شود.

نماینده قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید کمیته مقابله با عملیات روانی در کشور فعال شود که این وظیفه برعهده سازمان‌های دولتی است که نباید اجازه دهند هر پدیده اجتماعی و غیرمترقبه به موضوع امنیتی تبدیل شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولان اجرایی کشور باید توجه کنند که مسائل طبیعی و اجتماعی سر جای خودش به نحوی مدیریت و حل و فصل شود که میدان برای ورود رسانه‌های معاند باز نباشد تا بتوانند به راحتی در فضای مجازی اذهان مردم را در قبضه سیاه نمایی‌های خود بگیرند و آرامش جامعه را مختل کنند.

حیدری با انتقاد از اینکه متأسفانه بعد نظارت در دولت بسیار ضعیف است، خاطرنشان کرد: به دلیل وجود برخی وزرا و مدیران ضعیف در دولت هر مسئله‌ عادی و غیرمترقبه‌ای در کشور رنگ امنیتی به خود می‌گیرد و عرصه جولان بدخواهان و دشمنان این مردم می‌شود که این پذیرفتنی نیست.

کد خبر: 1144023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =