ترفندهای امنیتی مهم برای کاربران واتس آپ

واتس آپ یکی از اپلیکیشن های محبوبی است که ارتباط را با دیگران راحت تر کرده است اما ترفندهای امنیتی در این برنامه وجود دارد که ممکن است از آنها بی خبر باشید.

به گزارش گروه فناوری ایسکانیوز، واتساپ یکی از محبوب ترین و سریع ترین ابزار ارتباطی می باشد و باعث می شود که شما خیلی راحت با دیگران ارتباط بگیرید و بتوانید تجربه خوبی از کار کردن در این محیط به دست آورید؛ اما جالب است بدانید که ترفند های امنیتی بسیار مهمی هم در مورد واتساپ وجود دارد که شاید از آن ها خبر نداشته باشید.

بیشتر بخوانید:

ترفندی برای آنکه بدانیم شماره واتساپ ما را چه کسانی دارند

فعال کردن تایید دو مرحله ای

فعال کردن تایید دو مرحله ای در واتساپ یکی از بهترین چیز هایی است که می توانید برای افزایش امنیت تان انجام دهید و یکی از آسان‌ ترین مراحلی است که می توانید به کار بگیرید. فقط کافی است که این ویژگی را فعال کنید تا امنیت تان بالا برود و کسی نتواند وارد واتساپ شما شود.

برای انجام این کار وارد تنظیمات واتساپ و بعد حساب کاربری شوید و در قسمت تایید دو مرحله ای یا Two Step Verification گزینه فعال کردن را فشار دهید؛ در این قسمت از شما یک کد شش رقمی می خواهد که اگر شخص دیگری بخواهد وارد واتساپ تان شود و این کد شش رقمی را وارد نکند، هرگز به واتساپ دسترسی پیدا نخواهد کرد.

چک کردن لینک های ناشناس

ورود لینک های ناشناخته فقط مخصوص واتساپ نیست، بلکه همه پلتفرم های ارتباطی از جمله ایمیل یا اینستاگرام هم این لینک ها را دارند. چیزی که وضعیت را بدتر می‌ کند، این است که ممکن است شما از افرادی که می شناسید، این لینک های تخریب کننده را دریافت کنید که بعضی از آن ها باعث ایجاد مشکلات امنیتی خواهد شد؛ باید خیلی مراقب آن ها باشید و روی هر لینکی کلیک نکنید.

فعال کردن اعلان های امنیتی

اعلان های امنیتی در واتساپ باعث می‌ شود که کاربران بدانند چه زمانی در صفحه گفتگو دچار مشکل شده اند. این اعلان ها باعث ایجاد ارتباط بین دو دستگاه می شود و واتساپ می‌داند که چه زمانی گفتگو را مدیریت کند و اگر گفتگو در یک دستگاه جدید انجام شده باشد، واتساپ به شما اعلان می دهد؛ بنابراین اگر واتساپتان هک شده باشد یا داخل دستگاه دیگری نصب شود، مخاطبان شما متوجه این موضوع می شوند.

خارج شدن از گوشی قدیمی

اگر شما گوشی قدیمی خود را گم کنید و هنوز سیم کارت داخل آن باشد، واتساپ می تواند خود را ریکاوری کند و از دسترس خارج شود؛ پس اگر نمی خواهید شخصی که گوشی شما را دزدیده به واتساپ دسترسی داشته باشد، می توانید یک کپی از سیم کارت خود داشته باشید و آن را داخلی گوشی موبایل جدید بیندازید؛ سپس واتساپ تان را روی آن نصب کنید و وارد شوید تا گوشی قدیمی از دسترس خارج شود.

از یک عکس پروفایل متفاوت استفاده کنید

آیا می‌دانستید که حتی افراد ناشناس هم می توانند جزئیات زیادی را از پروفایل شما داشته باشند؟ فقط کافیست که عکس پروفایل تان را بزرگ کنند. اگر عکس پروفایل واتساپ تان با دیگر پلتفرم ها مانند فیس بوک یکسان باشد، طرف مقابل می تواند خیلی راحت آن را دانلود کند یا از آن اسکرین شات بگیرد و از طریق عکس های گوگل شما را پیدا کند و اطلاعات تان را در دسترس داشته باشد.

برای جلوگیری از این اتفاق کاری که باید انجام دهید، این است که عکس پروفایل خود را از کسانی که مخاطب تان نیستند؛ پنهان کنید که برای انجام این کار باید وارد تنظیمات واتساپ و بعد حساب کاربری، قسمت حریم خصوصی، عکس پروفایل و بعد تغییر به مخاطبان بشوید تا فقط مخاطبان بتوانند عکس های شما را ببینند.

پنهان کردن رسانه واتساپ از گالری

شما می توانید ویدئو ها، گیف ها یا عکس هایی که در واتساپ می آید را روی تنظیماتی قرار دهید که داخل گالری موبایل نشان داده نشود و آن ها را پنهان کنید. برای انجام این کار وارد تنظیمات واتساپ، قسمت گفتگو یا چت و قابلیت مشاهده رسانه و خاموش کردن آن بشوید. در چنین حالتی عکس هایی که از واتساپ ارسال می شود، فقط داخل خود اپلیکیشن قابل مشاهده است و داخل گالری و دیگر اپلیکیشن ها مشاهده نخواهد شد.

خارج شدن از واتساپ وب در صورت استفاده نکردن

واتساپ وب یک ابزار بسیار کاربردی است؛ مخصوصا برای کسانی است که با کامپیوتر کار می کنند. گاهی اوقات شما نمی خواهید به خاطر این که لپ تاپتان را در اختیار دیگری قرار داده‌ اید، اطلاعاتتان پخش شود. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید زمانی که با لپ تاپ کار نمی کنید، از واتساپ خارج شوید؛ یعنی از پیام اعلان واتساپ وب روی گوشی موبایل استفاده کنید تا ببینید که چه زمانی واتساپ روی لپ تاپ فعال است و هر زمان که خواستید، آن را از دسترس خارج کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1144121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =