هواشناسی ایران / افزایش ارتفاع موج تا ۲ متر در سواحل جنوبی کشور

کارشناس هواشناسی گفت: با توجه به هشدار سطح زردی که صادر شده سواحل جنوبی کشور تا روز جمعه شاهد افزایش ارتفاع موج تا دو متر خواهند بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی از صدور هشدار سطح زرد برای افزایش ارتفاع موج تا بیش از ۲ متر خبر داده و اعلام کرده که این وضعیت از فردا (پنج‌شنبه) آغاز می شود و تا اواخر وقت جمعه (۲۷ خرداد) ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

هواشناسی ایران / هشدار باد و گردوخاک در برخی مناطق کشور

به گفته این کارشناس هواشناسی نواحی شمالی مرکزی خلیج فارس، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، و روز جمعه خلیج فارس، در استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان فردا در گیر این سامانه خواهند شد، بنابراین احتمال عرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک و اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس وجود دارد.

احتیاط در شنا، احتیاط در ترددهای دریایی به ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط تمامی فعالان دریایی در این دو روز لازم است.

دیروز هم هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی برای افزایش میزان وزش باد و گرد خاک در برخی از شهرها به ویژه نواحی غربی کشور صادر شده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1144365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =