کمبود شدید یونیت در دانشکده‌های دندانپزشکی/ به جای افزایش ظرفیت به حل مشکلات فعلی بپردازید

شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور اعلام کرد: به جای افزایش ظرفیت رشته دندانپزشکی، به حل مشکلات فعلی دانشکده‌های دندانپزشکی کشور بپردازید تا دانشجویان فعلی با کیفیت مناسبی از آموزش فارغ‌التحصیل شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت در نامه‌ای به آیت‌الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور نامه‌ای به رئیس جمهور مخالفت خود را با افزایش ظرفیت دندانپزشکی اعلام کردند.

در ابتدای این نامه آمده است: شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت، به عنوان نماینده قانونی بیش از ۲۳۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی کشور و ۱۶ هزار دانشجوی دندانپزشکی، مخالفت جدی خود را با طرح افزایش ظرفیت دندانپزشکی را با دلایل منطقی زیر اعلام می‌دارد:

در ادامه این نامه آمده است: در سال‌های اخیر، تعداد دانشکده‌های دندانپزشکی چندین برابر شده و در تمامی مراکز استان دانشکده دندانپزشکی تاسیس شده است. لازم به ذکر است که ظرفیت این رشته از چند صد نفر در اوایل انقلاب به ۱۶ هزار نفر در سال ۱۴۰۱ رسیده است. این تعداد نشان دهنده روند رو به رشد افزایش ظرفیت رشته دندانپزشکی است و مسلما با افزایش صورت گرفته، در طی سال‌های آینده در هر کوی و برزنی دندانپزشک وجود خواهد داشت.

در این نامه تاکید شده است: تقریبا در تمامی دانشکده‌های دندانپزشکی، تعداد یونیت‌های موجود با ظرفیت فعلی سازگار نیست و دانشجویان با کمبود شدید یونیت روبرو هستند. کمبود تجهیزات، امکانات آموزشی و درمانی از مشکلات عمده تمامی دانشکده‌ها به ویژه دانشکده‌های جدیدالتاسیس است. متاسفانه با وجود گسترش دانشکده‌های دندانپزشکی، برای تامین هیئت علمی و ماندگاری اساتید در دانشکده‌ها تمهیدات خاصی اندیشیده نشده و اقدام صورت گرفته ناکافی بوده است. مسلما نمی‌توان با کمبود فعلی دست به افزایش ظرفیت دندانپزشکی عمومی زد.

در این نامه آمده است: خواهشمند است به جای افزایش ظرفیت رشته دندانپزشکی، به حل مشکلات فعلی دانشکده‌های دندانپزشکی کشور بپردازید تا دانشجویان فعلی با کیفیت مناسبی از آموزش فارغ‌التحصیل شوند! از شما دعوت می‌کنیم تا درباره مبحث افزایش ظرفیت‌ها رشته‌های مختلف علوم‌پزشکی، به تبادل نظر با افراد متخصص در این زمینه و نیز شفاف سازی چرایی موضوع بپردازید. افزایش ظرفیت نه تنها به افزایش دسترسی به دندانپزشک و کاهش هزینه‌ها کمکی نخواهد کرد بلکه موجب گسترش کمبود امکانات در دانشکده‌های دندانپزشکی و فارغ التحصیلی هزاران دندانپزشک کم سواد و ورود به جامعه خواهد شد. موضوعی که نه تنها موجب افزایش بهداشت دهان و دندان مردم نخواهد شد بلکه موجب افزایش بیماری‌های مختلف، درمان محوری و سایر مشکلات است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1144989

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =