آموزش شیرینی پزی/ طرز تهیه فالوده خانگی

فالوده را می توان یکی ار سنتی ترین دسر های ایرانی دانست که از رشته های نازک که از نشاسته تهیه می شود تهیه می شود. اما معروف ترین فالوده مربوط به شهر شیراز است که یکی از محبوب ترین دسر های ایرانی را به اسم فالوده شیرازی می دانند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، فالوده با رشته آماده یکی از روش های سه سوته تهیه فالوده می باشد برای کسانی که دوست دارند با چند قلم و به سرعت فالوده شیرازی خوشمزه تهیه کنند. این فالوده بسیار خوشمزه است. تهیه فالوده به این روش بسیار ساده است و نیاز به زمان زیادی برای تهیه آن ندارید فقط باید یک بسته فالوده نیمه آماده از لوازم قنادی ها تهیه کنید و یک پذیرایی شیک و خوشمزه از مهمان های خود داشته باشید. فالوده با رشته آماده در کمتر از ۱ ساعت تهیه می شود و شما می توانید به دلخواه از سس آلبالو و کمی لیموترش برای سرو آن استفاده کنید. به همراه این آموزش می توانید یک ویدیو در انتهای پست را مشاهده کنید تا راحت تر این دسر خوشمزه ایرانی را تهیه کنید. فالوده را می توان یکی ار سنتی ترین دسر های ایرانی دانست که از رشته های نازک که از نشاسته تهیه می شود تهیه می شود. اما معروف ترین فالوده مربوط به شهر شیراز است که یکی از محبوب ترین دسر های ایرانی را به اسم فالوده شیرازی می دانند.

بیشتر بخوانید:

آموزش شیرینی پزی/ طرز تهیه مربای بهار نارنج

مواد لازم برای تهیه فالوده با رشته آماده سه سوته

شکر ۳۵۰ گرم
آب نیم لیتر
گلاب ۱/۲ پیمانه
رشته فالوده ۱/۲ بسته
شربت آلبالو و لیموترش به دلخواه

مرحله اول: تهیه شربت

برای تهیه فالوده باید شربت را تهیه کنید. برای تهیه شربت فالوده داخل یک کاسه آب را ولرم کنید و بریزید و بعد شکر و گلاب را اضافه کنید و با یک قاشق خوب هم بزنید تا شکر کاملا داخل آب حل شود. در ادامه شربت را داخل یک ظرف درب دار بریزید و در فریزر قرار دهید تا کاملا شربت یخ بزند.

مرحله دوم: آماده سازی رشته

در ادامه داخل یک قابلمه مقداری آب ریخته تا به جوش بیاید، سپس رشته نیمه آماده فالوده را داخل قابلمه بریزید و صبر کنید و برای ۱۵ دقیقه نرم شوند. سپس آبکش کنید و مستقیم داخل یک کاسه که از قبل یخ ریختید بریزید و خوب هم بزنید تا رشته های فالوده سفید و سفت شوند، برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا بماند تا رشته خنک شوند.

مرحله سوم: تهیه فالوده با رشته آماده

بعد از خنک شدن رشته های فالوده یک لایه فالوده داخل کاسه ریخته و کمی از مخلوط شربت یخ زده را با قاشق کنده و روی فالوده ها بریزید و همین طور لایه ها را تکرار کنید و همین طور لایه ها را تکرار کنید و خوب هم بزنید تا رشته ها سفت شوند. فالوده شیرازی آماده شده است و داخل کاسه ریخته و با شربت آلبالو کمی لیموترش سرو کنید. نوش جان


نکات کلیدی در تهیه فالوده با رشته آماده راحت و فوری

به دلخواه می توانید از عرق نعنا نیز استفاده کنید.
حتما باید شهد یخ بزند وگرنه رشته فالوده خشک نمی شود و بی رنگ می ماند.
می توانید از بستنی سنتی یا وانیلی نیز در کنار این فالوده استفاده کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1145022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =