رئیسی: شورای‌عالی انقلاب نقش‌ موثرتری در تقویت بنیان‌های آموزشی کشور ایفا کند

رئیس جمهور بر ضرورت بررسی راهکارهای مناسب برای تقویت بنیه علمی و ارتقای آموزش‌ها در سطوح مختلف تحصیلی تأکید کرد و گفت: شورای‌عالی انقلاب نقش‌آفرینی موثرتری در تقویت بنیان‌های آموزشی کشور ایفا کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سید ابراهیم رئیسی عصر امروز سه‌شنبه در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی استفاده بهتر از ظرفیت‌ها و حمایت مؤثر از نخبگان کشور را در جهت سرعت بخشیدن به پیشرفت علمی کشور ضروری دانست و کمک به فراهم کردن زمینه و بسترهای لازم در این بخش را از وظایف و مسئولیت‌های شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برشمرد.

بیشتر بخوانید:

رئیسی: حجم مبادلات ایران و قزاقستان می‌تواند افزایش یابد

رئیس جمهور با اشاره به تعطیلی طولانی مدت مدارس به علت شیوع کرونا در دو سال گذشته، بر ضرورت بررسی راهکارهای مناسب برای تقویت بنیه علمی و ارتقای آموزش‌ها در سطوح مختلف تحصیلی تأکید کرد و گفت: شورای‌عالی انقلاب نقش‌آفرینی موثرتری در تقویت بنیان‌های آموزشی کشور ایفا کند.

در ادامه جلسه، اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم تهیه و ارائه گزارشی تفصیلی درباره وضعیت جامعه نخبگانی و پیشنهاد راهکارهای تقویت جامعه علمی کشور، به منظور حفظ برتری‌های علمی و فناوری کشور در منطقه و جهان در علوم مختلف تاکید کردند.

در جلسه امروز همچنین گزارش آماری ستاد نقشه جامع علمی کشور و نیز گزارش و توضیحات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره نسبت دندانپزشک به جمعیت و توزیع جغرافیایی دندانپزشکان در سطح کشور ارائه شد.

بر این اساس با توجه به پایین بودن نسبت دانشجویان و متخصصان دندانپزشکی به جمعیت و از سوی دیگر توزیع نامتناسب دندانپزشکان در کشور به ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار، مقرر شد موضوع مجددا با حضور وزیر بهداشت، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی و متخصصین مربوطه، در ستاد نقشه جامع علمی کشور بررسی شده و برای اخذ تصمیم به صحن شورا ارائه شود.

اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در این راستا تاکید کردند که تقویت زیرساخت‌های مربوط به جذب دانشجوی پزشکی، از استاد، تجهیزات و فضا و نیز تحت پوشش بیمه قرار گفتن خدمات دندانپزشکی در گزارش مذکور مدنظر قرار گیرد.

در ادامه جلسه اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت و تاثیر مناسبت‌های ملی و استانی در تقویت هویت دینی و ملی، نشاط اجتماعی، همگرایی ملی، همبستگی استانی و ایجاد حس افتخار ملی و اجتماعی، ثبت این مناسبت‌ها در تقویم و گرامیداشت آنها را موجب ایجاد عدالت فرهنگی، شکوفایی ظرفیت‌های زیست‌بوم، تقویت ارزش‌های انقلاب اسلامی و باعث نوعی رویدادسازی فرهنگی و شهری دانستند که حس عضویت در جامعه ملی و استانی را در افراد تقویت می‌کند.

بر این اساس روزهای ۱۴ آبان به عنوان روز مازندران به مناسبت سالروز اولین حضور علوی‌ها در این استان و نیز ۲۵ آبان به عنوان روز اصفهان به مناسب برگزاری مراسم عظیم تشییع ۳۷۶ شهید دفاع مقدس در یک روز، به مناسبت‌های تقویم ملی کشور افزوده شدند که این روند در جلسات بعدی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1145090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =