موهای خود را برای همیشه با این روغن گیاهی تقویت کنید

روغن نارگیل یک ماده خوب برای زیبایی است که می تواند برای موارد بی شماری - از جمله درمان های مراقبت از پوست و مو - استفاده شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، روغن نارگیل یک ماده خوب برای زیبایی است که می تواند برای موارد بی شماری - از جمله درمان های مراقبت از پوست و مو - استفاده شود. این یک ماده مرطوب‌کننده فوق‌العاده است که در بسیاری از محصولات زیبایی و روتین‌های مراقبت از پوست استفاده می‌شود و همچنین به تنهایی هم به خوبی عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین روش برای تقویت مو

 هنگامی که به فواید روغن نارگیل برای سلامتی فکر می کنید، چیزی که به ذهنتان خطور می کند مالیدن چربی گیاهی خوراکی به تمام پوست و موهایتان است. اما متخصصان پوست، طرفداران زیبایی طبیعی و تعداد فزاینده ای از مطالعات علمی شروع به انتشار فواید این گیاه کرده اند.

روغن های طبیعی همواره اثرات شگفت انگیزی دارند ودر بلندمدت خیلی بهتر از انواع کرم ها و لوسیون های شیمیایی عمل می کنند. به همین خاطر است که کارشناسان پوست و زیبایی این روغن ها را امروز جزء لاینفک بهداشت و زیبایی پوست ومو می دانند ومعتقدند همه باید لااقل یکی از آنها را در خانه داشته باشند. حتی شرکت های سازنده لوازم آرایشی هم به این روغن ها توجه خاصی نشان می دهند واز فواید آن ها برای تهیه لوازم خود بهره می برند. در این میان روغن نارگیل از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است.

روغن نارگیل ضد باکتری و ضد قارچ است یک مرطوب کننده عالی به شما می رود .این روغن بهتر از بقیه روغن های گیاهی در مو نفوذ می کند و البته عطر خیلی خوبی دارد. در اینجا قصد داریم موارد متعدد وبی شمار مهارت های زیبا کننده روغن نارگیل را به شما نشان دهیم. این ترفند ها در خانه بر روی پوست ، مو و بدن قابل استفاده است. تنها ماده مورد نیاز شما یک شیشه روغن نارگیل اصل وخالص است .

خواص روغن نارگیل برای مو

۱. یک حالت دهنده عالی : هر وقت موهای تان به جای ابریشم شبیه به جارو شد فقط کافیست دوتا قاشق غذا خوری روغن نارگیل به همه موهای تان بزنید و بگذارید شب بماند. اگر شب برای تان سخت است ، روز این کار را انجام دهید و دو، سه ساعت صبر کنید ، بعد از شامپو زدن به موها، متوجه درخشش و لطافت موهای تان خواهید شد. چون نارگیل ، پروتئین مو را به حد تعادل می رساند و به آن رطوبت کافی را می دهد .

۲. حالت دهنده موهای خیلی خشک : اگرموهای تان ار این هم خشک تر است، گوشت یک میوه آووکادو را در یک کاسه بریزید ، چهار قاشق غذا خوری روغن نارگیل به آن اضافه کنید. با چنگال آن را بزنید تا کرم مانند شود. این ماسک را به موهای نمدار بزنید و ماساژ دهید. بعد از ۲۰ دقیقه آن را آب کشیده و خوب شامپو بزنید.

۳. تقویت موها : روغن نارگیل بسیار غنی از مواد مغذی است و به تنهایی می تواند تقویت کننده خوبی برای موهای تان باشد. سه قاشق غذا خوری روغن نارگیل را در یک قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت ملایم گرم کنید. آن را از روی حرارت بر دارید وقتی کمی خنک شد، یک عدد تخم مرغ خام به آن بیافزایید و خوب هم بزنید. این ماسک را به مو های تان بزنید و با پلاستیک آن را بپوشایند تا یک ساعت بماند. سپس موها را خوب بشویید . این ماسک ساده برای موخوره بسیار خوب است و از شکنندگی مو جلو گیری می کند.

۴. موهای وزخورده : یک قطره روغن نارگیل را کف دست تان بریزید . حالا دست ها را به هم بمالید. اگر موهای تان حالت دار و فرخورده است انگلشتان را درون موها فرو ببرید وموها را کمی ماساژ دهید. اگر موهای تان صاف است، فقط کافی است دست چرب تان را روی سطح بیرونی موها بکشید .

۵. شوره سر : روغن نارگیل به دلیل خاصیت آنتی باکتریال و ضد قارچ بودن برای رفع مشکلات پوست سر بسیار مفید است.این روغن ، با نفوذ به دلیل پوست سر به آن رطوبت می دهد و شوره سر را بر طرف می کند. فقط کافی است پوست سر را با این روغن به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید و سپس حمام بروید .

۶.    سفید شدن پیش از موعد موها : پودر برگ کاری را با کمی آب به صورت خمیر در آورید ( بهتر است از برگ تازه کاری استفاده شود) . این خمیر را با دو فنجان روغن نارگیل مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید تا تمام مایع آن تبخیر شود.وقتی سرد شد ، آن رادر یک بطری بریزید.در طول دو هفته ، دو الی سه بار با این ماسک ، مو را ماساژ دهید و بگذارید یک شب بماند.

۷.    آدامس : اگر آدامس به موهای تان چسبیده کمی روغن نارگیل به آن قسمت از مو بزنید ، دوساعت بعد آدامس به راحتی از مو جدا می شود .  

۸- شوینده بدن : دو پیمانه از یک بدن شوی، یک پیمانه گلاب ، چهار قاشق غذا خوری روغن نارگیل و ۲۰ الی ۳۰ قطره روغن اسطو خدوس را در یک بطری بریزید و مخلوط کنید . از این محلول به عنوان یک شوینده عالی بدن استفاده کنید وهربار قبل از مصرف آن را تکان دهید.

۹- لایه بردار : اگر می خواهید به عنوان یک لایه بردار از روغن نارگیل استفاده کنید ، فقط باید مقداری نمک دریا به آن بیافزایید و پوست بدن را ماساژ دهید .

۱۰- یک لایه بردار دیگر : ۲/۱ پیمانه شکر قهوه ای ، ۲/۱ پیمانه نمک را در یک کاسه بریزید و یک قاشق غذا خوری آبلیموی تازه، یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل و یک قاشق غذا خوری عسل به آن بیافزایید. مواد را خوب مخلوط کنید و یک تا دوبار در هفته از آن استفاده کنید.

۱۱- یک مرطوب کننده قوی : اگر پوست خشک و پوسته پوسته ای دارید به مقدار مساوی روغن نارگیل و زیتون را باهم مخلوط کنید.چند قطره گلاب به آن بیافزایید ومرطوب کننده ای بسازید که از هر مرطوب کننده خارجی بهتر است 

۱۲- خمیر ریش : می توانید جای خمیر ریش به هنگام استفاده از تیغ، از روغن نارگیل استفاده کنید و نتیجه خوب آن را ببینید.

۱۳- لوسیون افترشیو : روغن نارگیل برای رفع التهاب پوست پس از استفاده از تیغ بسیار مناسب است.

۱۴- موم خانگی : اگر در خانه اپلاسیون انجام می دهید ، قبل از شروع به کار ، کمی روغن نارگیل به پوست بزنید تا پوست آماده شود. بعد از پایان کارهم با این روغن پوست را تسکین داده و موم را راحت از پوست پاک کنید.

۱۵- لوسیون بعد از آفتاب سوختگی : یک پیمانه کره کاکائو ، ۲/۱ پیمانه روغن نارگیل وچهار قاشق چایخوری روغن بادام شیرین رادر یک قابلمه کوچک، روی حرارت بخار آب قرار دهید.

۱۶- بریدگی وخراش : روغن نارگیل ، یک لایه نازک ضد عفونی کننده و ضد باکتری روی زخم به وجود آورده و مانع نفوذ گرد وغبار و میکروب به آن می شود . همچنین این روغن ، روند ترمیم و بریدگی را بیشتر می کند و بریدگی زودتر خوب می شود . فقط باید کمی از این روغن را روی محل بریدگی یا خراشیدگی بزنید.

۱۷- زگیل : ۴/۱ پیمانه روغن نارگیل ،۱۰ قطره اسانس لیمو ، ۱۰ قطره اسانس درخت چای و دو قطره اسانس رزماری را با هم مخلوط کنید. روزی چهار بار، روی زگیل بمالید و تا ۳۰ دقیقه محل را نشویید .

۱۸- خال یا لک کوچک: اگر روی محل را سرکه سیب قرار دهید و سپس روی آن روغن نارگیل بزنید. بعد از چند هفته خال کوچک یا لک محو می شود.

۱۹- درمان پا: برای درمان  خشکی و ترکیدگی کف پا ، مقداری روغن نارگیل به محل بزنید و سنگ پا بکشید .مقدار روغن را بیشتر کنید. جوراب نخی به پا کنید و بگذارید یک شب بماند.

۲۰- قارچ های بین انگلشتان: گفتیم که روغن نارگیل ضد قارچ و ضد باکتری است و به همین دلیل برای عفونت های قارچی بین انگشتان پا بسیار مفید است . روزی دوالی سه بار این روغن را به محل قارچ بزنید وجوراب بپوشید تا عفونت بر طرف شود .

۲۱- بوی خوش پا: روغن نارگیل به دلیل آنتی باکتریال والبته خوشبو بودن باعث می شود که پا بوی بد نگیرد . برای نتیجه بهتر ، می توانید مقدار کمی اسطوخدوس یا اسانس روغن لیمو به آن بیافزایید .

۲۲- رفع خستگی: سه قاشق غذاخوری روغن نارگیل و نصف فنجان ادویه مخلوط را در یک لگن آب ولرم بریزید و پاهای تان را در آن قرار دهید تا خستگی از آن بر طرف شود .

۲۳- کرم دست : ۱۰ قاشق غذاخوری روغن نارگیل، سه قاشق غذا خوری روغن شیرین و چهار قاشق غذاخوری موم زنبور عسل را در یک ظرف روی حرارت بخار آب قرار دهید. وقتی ذوب شد از روی حرارت بردارید و پنج قطره اسانس

روغن لیمو به آن بیافزایید. بعد از خنک شدن دست ها را با آن ماساژ دهید تا هم نرم شود وهم لک های قهوه ای و تیره روی آن به مرور محو شوند.

۲۴- ماسک صورت: به مقدار مساوی عسل و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید و به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست بگذارید. این ماسک برای پوست های خشک معجزه می کند .

۲۵- اگزما : خاصیت آنتی باکتریایی و آنتی قارچی روغن نارگیل برای درمان التهاب اگزما بسیار خوب است. روزی سه الی چهار بار آن را به محل اگزما بزنید .

۲۶- سرما خوردگی : به هنگام سرما خوردگی کمی از این روغن روی پره های بینی بزنید تا خشک و قرمز نشود .

۲۷- آکنه : مقداری روغن نارگیل را با کمی جوز هندی و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی جوش قرار دهید و سپس آن را بشویید .

۲۸- سرما زدگی: دو قاشق غذا خوری روغن نارگیل را با پنج قطره روغن رزماری مخلوط کرده و در اسرع وقت در محل سرما زده بگذارید.

۲۹- مژه ها: برای بهبود رشد و رنگ مژه ها این روغن را با برس روی آن بزنید .

۳۰- بالا بردن روحیه : برای تهیه روغن بالا برنده روحیه ، یک فنجان روغن نارگیل را روی حرارت ملایم قرار دهید و یک مشت برگ ریحان و اسطوخدوس به آن بیافزایید. بگذارید کمی ( ۲۰ دقیقه ) حرارت ببیند، مرتب هم بزنید. حال آن را آبکشی کنید و درون یک بطری در یخچال قرار دهید. به هنگام استفاده ، کمی آن را گرم کنید و با آن کمی شقیقه را ماساژ بدهید تا حال تان خوب شود .

انتهای پیام/

کد خبر: 1145149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =