بهترین روش برای تقویت مو

پرپشت بودن مو های هندی ها چیزی است که توجه اکثر مردم را به خود جلب کرد هندی ها با استفاده از چند ماده طبیعی مثل برگ کاری و غیره موهای خود را تقویت می کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، خانم های هندی به دارا بودن موهای زیبا و پرپشت و سالم در جهان زبانزد هستند. موهای آنها بسیار سریع رشد می کند و کمتر دچار ریزش و موخوره می شود. پشت این موهای خارق العاده چه رازی نهفته است و آن ها برای زیبایی و رشد سریع تر موهای خود چه می کنند. اگر موهایتان دچار ریزش و یا شکستگی و خشکی شده است و خواان موهای زیبا و پرپشت و بلند همانند هندی ها هستید ، شیوه های مراقبتی برای داشتن موهای زیبا و پرپشت را به شما می گوییم.

بیشتر بخوانید:

چگونه حجم موهای خود را افزایش دهیم؟

برگ کاری معجزه ای برای زیبایی موها

هندی ها برای درمان ریزش وترمیم موهای شکسته و نیز تحریک رویش مو از برگ کاری استفاده می کنند. آنها از خشک شده برگ کاری به عنوان ادویه استفاده می کنند. در برگ کاری انواع آنتی اکسیدان ها، اسیدهای آمینه، بتا کاروتن و پروتئین گیاهی وجود دارند که برای سلامت و تغذیه مو بسیار مفید می باشند.

استفاده از برگ کاری برای جلوگیری از خاکستری شدن موها

برای جلوگیری از خاکستری شدن موها ، روغن نارگیل و برگ موی خرد شده را ترکیب کرده و یک خمیر یکنواخت درست می کنند . برای تقویت ریشه مو و مشکی شدن آنها خمیر را بر روی کف سر پخش می کنند.

استفاده از برگ کاری برای برای تحریک رشد مو

برای تحریک رشد موها برگ کاری را با ماست مخلوط کرده و موها را با این ماسک کاملا می پوشانند . ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی موها قرار می دهند . این ماسک سبب خون رسانی به فولیکول های مو و رشد موها می شود . بعد از ۲۰ دقیقه موها را با آب گرم بشویید.

ماسکی عالی با برگ کاری برای تقویت مو

برای تغذیه موها و ترمیم ریشه و ساقه مو و جلوگیری از ریزش مو از پودر برگ کاری و شیر استفاده نمایید . پودر برگ کاری و شیر را با هم مخلوط کرده و کف سر را با این ماسک ماساژ می دهیم .

تقویت و پرپشتی مو با روغن

مردم هند برای تقویت و پرپشتی موهایشان از روغن های تقویت کننده موی سر مانند روغن بادام، روغن زیتون، روغن کرچک و روغن نارگیل استفاده می کنند و با روغن های تقویت کننده مو، کف سر را ماساژ می دهند. ماساژ موها و کف سر با روغن سبب افزایش گردش خون و خون رسانی به فولیک های مو می شود.

درمان ریزش مو با شنبلیله

برای درمان فوری ریزش موی سر هندی ها از شنبلیله استفاده می کنند. شنبلیله به دلیل داشتن پروتئین و اسید نیکوتین قدرت عالی برای درمان ریزش مو و تقویت موهای ریخته شده دارد و سبب رویش و رشد مجدد موها می شود. برای درمان ریزش مو با استفاده از تخم شنبلیله یک فنجان تخم شنبلیله را از شب تا صبح در آب بخیسانید و صبح روز بعد تخم شنبیله ها را آسیاب کنید تا خمیری شود سپس خمیر تخم شنبلیله را روی موهایتان بمالید و موهایتان را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید. ۴۰ دقیقه بعد موها را آبکشی کنید.

رشد مجدد موهای ریخته با آب پیاز

هندی ها برای درمان ریزش مو و رشد مجدد موها از آب پیاز استفاده می کنند. بدین منظور آب پیاز را به موهایتان می مالند و ۳۰ دقیقه روی موها قرار می دهند و سپس موها را آبکشی می کنند.

همچنین آنها ۳ قاشق غذاخوری آب پیاز را با ۲ قاشق غذاخوری ژل الوئه ورا و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب می کنند و۳۰ دقیقه روی موها قرار می دهند و سپس موها را آبکشی و شامپو می کنند.

درمان ریزش مو با آلوئه ورا

هندی ها برای تقویت رشد و درمان خارش و التهابات پوست سر از گیاه آلوئه ورا استفاده می کنند . ژل آلوئه ورا را روی موهایتان می مالند و اجازه می دهند ساعتی روی موهایتان بماند. سپس موها را با آب ولرم می شویند.

تقویت و درمان ریزش موها با ریشه شیرین بیان

هندی ها از قدیم برای درمان طاسی مو از ریشه شرین بیان استفاده می کنند . آنها یک قاشق غذاخوری ریشه شرین بیان را داخل یک فنجان شیر می ریزند. ۱/۴ قاشق چایخوری زعفران به ان می افزایند . خمیر را شب روی موها تا صبح قرار می دهند و صبح موها را شسته و آبکشی می کنند. 

انتهای پیام/
 

کد خبر: 1144752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =