فواید دوش آب سرد در روزهای گرم تابستان

هوا که گرم می‌شود ما برای فرار از گرما دست به هر کاری می‌زنیم. زیر باد کولر می‌خوابیم، لباس‌های نخی می‌پوشیم یا آب یخ می‌خوریم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بعضی‌ از ما  هم به دوش آب سرد پناه می‌بریم.آیا دوش گرفتن با آب سرد در این روزهای گرم برای بدن ما ضرر ندارد؟در ادامه به بررسی فواید دوش آب سرد و تکنیک‌های آن می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

دوش آب سرد و مضرات آن

حمایت از سیستم ایمنی بدن

تحقیقات نشان می دهد که دوش آب سرد می تواند برای سیستم ایمنی بدن مفید باشد زیرا وقتی بدن در معرض آب سرد قرار می‌گیرد، گلبول های سفید موجود در خون تحریک می شود و ایمنی بدن را افزایش می دهد.

 تسکین ماهیچه ها

آب سرد بر گردش خون تأثیر می‌گذارد. دمای سردتر، به جریان خون سرعت می بخشد و باعث می‌شود خون بیشتری به مناطق و عضلات دردناک بدن منتقل شود و این کار درد عضلات را کاهش می‌دهد.

موهای سالم تر و براق تر

شستن موها با آب سرد بعد از شامپو زدن، می تواند موهای شما را درخشان تر نشان دهد. زیرا  آب گرم فولیکول های موها را باز می‌کند تا نرم و تمیز شود.از طرف دیگر آب سرد این فولیکول ها را می بندد، رطوبت را حفظ می‌کند و خطر خشک شدن و شکنندگی موها را در طول زمان کاهش می‌دهد.

کاهش اضطراب

حمام کردن در آب سرد موجب کاهش کورتیزول (هورمون استرس) می‌شود و همچنین به تعادل انتقال دهنده های عصبی آرامش بخش مانند سروتونین کمک می‌کند. نتیجه یک مطالعه فرانسوی که در Psychology Today منتشر شد نشان داد که برخی ازروش های آب درمانی از جمله دوش آب سرد، سبب تسکین اضطراب می‌شود.

 چگونه دوش آب سرد بگیریم؟

برای گرفتن دوش آب سرد بهتر است مراحل زیر را دنبال کنید:

۱-هنگامی که موها و بدن خود را تمیز کردید، دمای آب را کمی کاهش دهید.

۲-به تدریج دمای آب را در مدت ۵ دقیقه کاهش دهید به طوری که به ۲۰ درجه سانتی گراد برسد. هنگامی که آب به این درجه حرارت رسید، حدود ۲ تا ۳ دقیقه در زیر دوش بمانید.

۳-برای سازگاری بدن با آب سرد، نفس عمیق بکشید. می توانید ابتدا پاها را زیر آب سرد قرار دهید و سپس به آرامی دست ها، تنه و سر خود را زیر دوش ببرید تا بدن با آب سرد هماهنگ تر شود.دو هفته طول می کشد تا بتوانید به راحتی دوش آب سرد بگیرید. برای سهولت در انجام این کار سعی کنید به تدریج هر بار که دوش می گیرید دمای آب را تا حد کمی کاهش دهید.

منبع: سلامت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1145156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =