هواشناسی ایران / گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در نیمه‌غربی و مرکز کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در دو روز آینده با شکل‌گیری توده گردوخاک روی سوریه و عراق و نفوذ آن به غرب کشور و گسترش تدریجی آن به برخی مناطق مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز، در نیمه غربی و به تدریج مرکز کشور، گردوغبار، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امشب و روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت داریم.

بیشتر بخوانید

 هواشناسی ایران / نوار غربی و برخی مناطق مرکزی کشور غبارآلود می شود

وی افزود: همچنین فردا در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات شرق هرمزگان رعدوبرق پراکنده و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد:‌ در دو روز آینده با شکل‌گیری متناوب توده گردوخاک روی کشورهای سوریه و عراق و نفوذ آن به نیمه غربی کشور و گسترش تدریجی آن به برخی مناطق مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در غرب، شمال غرب، جنوب غرب و به تدریج مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوب البرز شامل استان‌های قزوین، تهران، سمنان و البرز گردوغبار، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود؛ در این مدت در استان‌های واقع در نیمه شرقی و جنوب کشور نیز خیزش گردوخاک خواهیم داشت.

ضیائیان گفت: روز شنبه چهارم تیر شرایط برای شکل‌گیری مجدد توده گردوخاک روی کشورهای عراق و سوریه و نفوذ آن به مرزهای غربی کشور مساعد است. 

وی افزود: طی دو روز آینده در سواحل خزر وزش باد شدید داریم، جمعه و شنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق و وزش باد در برخی مناطق استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، اردبیل و آذربایجان‌های شرقی و غربی پیش‌بینی می‌شود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران فردا صاف، گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 35 و 24 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد:‌ روز آینده اهواز با بیشینه دمای 42 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 10 درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1145224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =