مذاکرات با ایران درباره احیای توافق هسته‌ای با ایران از سر گرفته می‌شود

یک مقام ارشد آمریکایی خبر داد که مذاکرات این کشور با ایران طی هفته جاری از سرگرفته می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، روزنامه واشنگتن پست خبر داد که یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرده است که از سرگیری مذاکرات درباره احیای توافق هسته‌ای با ایران طی هفته جاری صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

قطر: مذاکرات هسته‌ای ایران در دوحه برگزار می‌شود

این مقام آمریکایی گفت که واشنگتن با حضور در دور جدید مذاکرات با ایران موافقت کرده است.

بعد از سفر اخیر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران، اعلام شد که مذاکرات غیرمستقیم در روزهای آینده در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای عبور از بن‌بست کنونی از سر گرفته خواهد شد.

در همین خصوص، خبرگزاری «رویترز» به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد انتظار می‌رود رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران امروز دوشنبه (۲۷ ژوئن) وارد دوحه شود و با وزیر خارجه قطر دیدار کند. رویترز در ادامه به نقل از یک مقام ایرانی مدعی شد که علی باقری مذاکره کننده ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران هم «برای گفتگو ۲۸ و ۲۹ ژوئن (هفتم و هشتم تیر) در دوحه خواهد بود».

مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از چند ماه پیش دچار وقفه شد. دولت آمریکا از زمان آغاز این مذاکرات به جای پیشنهاد دادن ابتکارهای عملی برای پیشرفت گفتگوها بارها تلاش کرده طرف‌های مختلف را به کند کردن روند مذاکرات و ایجاد مانع بر سر راه آن متهم کند.

آمریکا پس از خروج یکجانبه دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق از برجام در سال ۲۰۱۸ تلاش کرد تا از فروش نفت ایران جلوگیری کند. «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا علی‌رغم آن‌که با وعده بازگشت به برجام روی کار آمد و بارها به شکست سیاست «فشار حداکثری» دولت ترامپ علیه ایران اعتراف کرد، اما تاکنون نه تنها اقدام ملموسی برای احیای برجام و لغو تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران نکرده بلکه همواره توپ را به زمین ایران می‌اندازد و می‌گوید که ایران باید برای احیای توافق هسته‌ای تلاش کند.

منبع:دانشجو

انتهای پیام/

کد خبر: 1145783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =