افزایش ۷۰ درصدی وام بازنشستگان

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی از آغاز فرایند پرداخت تسهیلات مالی ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی و افزایش ۷۰ درصدی مبلغ وام نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، احمد اسفندیاری با بیان اینکه این سازمان حدود چهار میلیون نفر مستمری بگیر دارد، افزود: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران از سال ۱۳۹۹ تغییراتی داشته و امضای تفاهم نامه‌ای با تکیه بر منابع داخلی سازمان و اعتبارات بانک رفاه کارگران در جهت هم‌افزایی و ایجاد تعامل بیشتر، زمینه‌ساز افزایش قابل توجه ظرفیت پرداخت تسهیلات به بازنشستگان شده است.

بیشتر بخوانید:

دولت تصمیم به افزایش حقوق بازنشستگان دارد؟

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته قریب به ۶۰۰ هزار فقره تسهیلات به مستمری‌بگیران پرداخت شده است، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ بیش از ۳۳۰ هزار تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران به مبلغ ۵ میلیون تومان پرداخت شده و در سال ۱۴۰۰ نیز حدود ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات با مبلغ ۷ میلیون تومانی پرداخت شده است.

اسفندیاری ادامه داد: در سال جاری تعداد ۴۱۶ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد و مبلغ این تسهیلات ۱۲ میلیون تومان با اقساط ۲۴ ماهه و با کارمزد ۴ درصد خواهد بود. سهمیه‌های تخصیصی به کانون‌های بازنشستگان استان‌ها با توجه به تعداد بازنشستگان هر استان و اعضای کانون‌ها، تعیین و اعلام شده و اولین مرحله تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان ثبت‌نام شده توسط کانون‌های بازنشستگان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1146392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =