گسترش کمی دانشگاه‌ها متوقف شود/ لزوم تغییر کاربری در واحدهای زیان‌ده دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد خواستار توقف افزایش کمی دانشگاه‌ها از سوی دولت و مجلس شد و افزود: در استان یزد تعدادی از واحدها زیان‌ده هستند و به هیچ عنوان تعطیلی نمی‌شوند، بلکه به‌دنبال تغییر کاربری و تحول در آموزش‌ هستیم.

 محمدرضا دهقانی اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره میزان تعاملات صنعت با دانشگاه با توجه به برگزاری رویداد عصر امید گفت: در  این رویداد زیرساخت‌ها، استارتاپ‌ها، هسته و شرکت‌های پایدار موفق شرکت کردند. در این گونه رویدادها افراد متناسب با نیازشان در صنایع، استارتاپ‌ها نیازمند فناوری و ... اقدام به فعالیت می‌کنند.  در این رویداد بیش از ۱۵ میلیارد تومان تفاهم‌نامه در نمایشگاه منعقد شده که به قرارداد منتهی می‌شود.

بومی‌سازی تفاهم‌نامه‌ها از اهمیت برخوردار است

  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد تاکید کرد: بر اساس عقد قرارداد اقدامات منتج به نتیجه شده است و هدف تعامل دانشگاه آزاد اسلامی با اصناف و دیگر صنایع است. به باور بنده بومی کردن تفاهم‌نامه‌ها در استان‌ها از اهمیت برخوردار است.

وی در واکنش به اظهارات برخی از نمایندگان مجلس مبنی‌بر  فعالیت زیان ده برخی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در استان یزد واحدها زیان‌ده به هیچ عنوان تعطیل نمی‌شود، بلکه به دنبال تغییر کاربردی و تغییر تحول هستیم. بر اساس سند تحول  و سند آمایش اقدامات تدوین شده و مطابق با زیست‌بوم استان تغییرات اعمال می‌شود.

از دولت و مجلس خواستار توقف گسترش دانشگاه‌ها هستیم

دهقانی اشکذری با بیان اینکه تغییر ماموریت به شکل جدی اتخاذ می‌شود، ادامه داد: شاید در یک شهرستان تمرکز بر روی مدارس سما باشد و در واحدهای دیگر آموزش‌های مهارتی تقویت شده و رشته‌های دوره کارشناسی کاهش یابد. بنابراین از دولت و مجلس خواستار توقف گسترش دانشگاه‌ها هستیم.   از مسئولان خواستار عدم ایجاد رقبا برای دانشگاه آزاد اسلامی هستند، چون این دانشگاه مردمی است.

  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد درباره افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به مشکلات معیشتی و تورم‌های موجود افزود: دغدغه کارکنان جدی است و امسال با افزایش حقوق و حداقل ۳۰ درصد در استان یزد رضایت جلب شده است. از سوی دیگر به سمت تقویت امکانات رفاهی کارکنان رفته و حمایت‌های تسهیلات متعدد در زمینه سفر، تامین جهیزیه و مسکن در اولویت قرار دارد. همچنین در راستای تهیه مسکن برای کارکنان یک زمین ۳۰ هکتاری مناسب سنددار معرفی شده و جلسه‌ای با مسکن و شهرسازی داشتیم و اقدامات برای ساخت و ساز در اولویت قرار می‌گیرد.

 وی درباره برگزاری جلسات حضوری دانشگاه و تفاوت‌های موجود قبل از شیوع کرونا گفت: دانشجویان به رغم تبلیغات سو مشتاق به حضور در دانشگاه هستند و بخشی از دانشجویان شاغل مشکلات حضور داشتند که با تغییر زمان برگزاری حل و امتحانات هم حضوری برگزار شد. برگزاری کلاس‌های حضور از  فروردین سالجاری باعث شده تا در مهر ۱۴۰۱ با آمادگی کامل بتوان حضور جدی و کامل را داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1146771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =