طرح غرب برای انزوای روسیه شکست خورد

نشریه آمریکایی نشنال‌اینترست عنوان کرد: سفر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه به ایران نشان می‌دهد که طرح غرب برای انزوای روسیه شکست خورده‌ است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «مارک اپیسکوپوس» ستون‌نویس مجله نشنال‌اینترست در مقاله‌ای نوشت: باوجود تلاش غرب برای ایجاد یک جبهه واحد جهانی علیه کرملین، بیشتر کشورهای غیرغربی یا موضعی خنثی در قبال جنگ اوکراین در پیش گرفته‌اند یا همانطور که در مورد چین و ایران به وضوح دیده می‌شود از روسیه حمایت کرده‌اند.

وی، تلاش یک هفته‌ای دیپلماتیک ترکیه به عنوان عضو ناتو، در کنار میانجیگیری دبیرکل سازمان ملل به عنوان نماینده جامعه جهانی، برای جلب رضایت روسیه جهت صدور مجوز صادرات غلات از دریای سیاه را یادآور شد و نوشت: امضای قرارداد صادرات غلات بین مسکو و اوکراین با میانجیگری آنکارا و سازمان ملل بعد از یک هفته رایزنی دیپلماتیک با کرملین نشان می‌دهد که کارزار غرب برای منزوی کردن مسکو در حوزه اقتصادی و سیاسی شکست خورده‌ است.

نویسنده نشنال‌اینترست به قطع رابطه بسیاری از موسسات سیاسی، اقتصادی و پژوهشی غرب با روسیه بعد از شروع جنگ اوکراین اشاره کرد و نوشت: دیدارهای پوتین در تهران حاکی از شکل‌گیری یک پدیده متفاوت و در مجموع ناراحت‌کننده‌ برای غرب محسوب شده است.

وی به تحریم‌های غرب علیه تهران و مسکو اشاره کرد و نوشت: ایران و روسیه درباره مقابله با تحریم‌های غرب، اشتراک نظر دارند و در همین راستا هم، شرکت گازپروم روسیه قراردادی ۴۰ میلیارد دلاری با شرکت ملی نفت ایران امضا کرد تا به تولیدکنندگان ایرانی در توسعه میادین نفت و گاز در سراسر کشور کمک کند.

نویسنده نشنال‌اینترست، حمایت از دولت سوریه را نقطه اشتراک دیگر روسیه و ایران ارزیابی کرد و افزود: بیانیه پایانی نشست سران کشورهای ضامن صلح در سوریه بر حفظ تمامیت ارضی دمشق تاکید کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1148648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =