مراحل روتین پوستی روزانه چگونه است؟

با روتین پوستی روزانه، ظاهری جوان و شاداب دارید. همه افراد، روزانه در معرض نور خورشید و آلودگی قرار می‌گیرند که به پوست آسیب می‌رساند. محصولات مراقبت از پوست دیپ‌سنس، نگرانی شما را برای ایجاد یک روتین مناسب بر طرف می‌کند.

 به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، داشتن محصولات مراقبت از پوست خوب کافی نیست؛ برای اینکه محصولات شما بیشترین تأثیر را داشته باشند، باید آن‌ها را به ترتیب صحیح و به صورت مداوم استفاده کنید. تأثیرگذاری روتین سلامت پوستی، به نوع پوست، ترکیبات، فرمولاسیون محصولات و زمان استفاده در روز بستگی دارد.

بیشتر بخوانید:

مشکلات پوستی ناشی از ورزش کردن در فضای باز

روش صحیح ایجاد روتین پوستی این است که به ترتیب بافت، از سبک‌تر به سنگین‌تر انجام شود، زیرا محصولات با بافت سبک قادر به نفوذ در محصولات با بافت سنگین نیستند.

در این مقاله قصد داریم یک روتین مناسب روزانه برای انواع پوست را بررسی کنیم. برای مطالعه بیشتر در این مورد، تا انتهای متن همراه ما باشید.

روتین پوستی روزانه مناسب برای انواع پوست

هدف هر روتین پوستی، داشتن عملکرد عالی و ایجاد ظاهری زیبا برای پوست صورت است. برای بهره‌مندی از نتایج روتین پوستی به زمان نیاز دارید. نتایج فقط از طریق استفاده مداوم مشاهده می‌شوند. به طور کلی، سعی کنید از یک محصول در حداقل شش هفته، یک یا دو بار در روز استفاده کنید تا متوجه تفاوت شوید. روتین‌های زیبایی فرصتی برای مشاهده تغییرات ظاهری هستند.

در ادامه مراحل روتین مراقبت از پوست روزانه را بررسی می‌کنیم.

۱- صورت خود را بشویید.

شستن کامل صورت، اصلی‌ترین و ضروری‌ترین مرحله هر روتین پوستی است. روزانه پوست ما در معرض آلاینده‌های محیطی و عوامل دیگر قرار می‌گیرد؛ برای رفع تیرگی، آکنه و جلوگیری از مسدود شدن منافذ، هر صبح و شب صورتتان را با ژل شستشوی صورت دیپ‌سنس بشویید.

۲- تونر بزنید.

مرحله بعد از تمیز کردن صورت استفاده از تونر است. برای این کار چند قطره تونر را روی یک پد پنبه‌ای بریزید و به آرامی روی صورت خود بکشید. اگر تونر شما لایه‌برداری می‌کند، به این معنی است که سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. از تونرها معمولاً می‌توان در صبح و شب استفاده کرد، اما اگر اسیدهای لایه بردار دارند؛ فقط در شب یا یک روز در میان از آن استفاده کنید. 

۳- به پوست صورت سرم بزنید.

صبح زمان بسیار خوبی برای استفاده از سرم حاوی آنتی اکسیدان‌ها مانند سرم روشن‌کننده ویتامین C است. زیرا آن‌ها از پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد، که در طول روز با آن مواجه خواهید شد، محافظت می‌کنند. شب نیز زمان مناسبی برای استفاده از یک سرم مرطوب‌کننده با اسید هیالورونیک برای جلوگیری از خشکی پوست است. توجه کنید؛ سرم‌های مبتنی بر آب باید زیر مرطوب‌کننده قرار بگیرند و سرم‌های روغنی باید بعد از مرطوب‌کننده استفاده شوند.

۴- کرم دور چشم بزنید.

ناحیه اطراف چشم، به دلیل نازک‌تر بودن پوست آن نسبت به باقی صورت زودتر علائم پیری مانند چین و چروک و تیرگی را نشان می‌دهد. توجه به این بخش از صورت برای همه نوع پوست‌ ضروری است. بنابراین باید علاوه بر مرطوب کننده صورت، از کرم دور چشم هم استفاده کرد.

۵- از مرطوب‌ کننده استفاده کنید.

مرطوب‌کننده ها پوست را آبرسانی می‌کنند. رطوبت و آبرسانی به پوست از خشکی آن جلوگیری می‌کند و احتمال آسیب‌های پوستی مثل پوسته پوسته شدن، التهاب و خطوط روی چهره را کاهش می‌دهند. افرادی که پوست خشک دارند، می‌توانند صبح و شب از مرطوب‌کننده استفاده کنند. 

۶- روغن صورت بزنید.

از روغن‌های گیاهی صورت، بعد از سایر محصولات روتین پوستی استفاده کنید این مرحله ضروری نیست ولی اگر پوست شما بسیار خشک است استفاده از روغن صورت می‌تواند راهی عالی برای کمک به حفظ رطوبت پوست شما باشد.

۷- ضد آفتاب بزنید.

شاید استفاده از ضد آفتاب آخرین مرحله روتین پوستی باشد، اما تقریباً هر متخصص پوست به شما خواهد گفت که کرم ضد آفتاب برای هر نوع پوست و سن، مهم‌ترین مرحله در هر روتین پوستی است. محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید، می‌تواند از سرطان پوست و علائم پیری جلوگیری کند. اگر مرطوب‌کننده شما حاوی SPF نیست، باز هم باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. حتی اگر روزهای خود را در داخل خانه می‌گذرانید؛ محافظت از پوست در برابر نور خورشید، مهم است. زیرا اشعه UV می‌تواند از پنجره‌ها نفوذ کند.

خبرنگار: ناصر فلاحی

انتهای پیام/

کد خبر: 1148893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =